Jump to content
Δημιουργία Νέου...

Recommended Posts

Καλό να το γνωρίζουμε (1)

ΦΛΑΣ

Πηγή Θ.Χούντρας

Σας  έχει τύχει ποτέ να διαπιστώσετε ότι το φλάς στην μοτοσικλέτα σας έχει μείνει αναμμένο, χωρίς να θυμόσαστε από πότε? Τι σημαίνει αυτό? Ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε .
Αν οδηγείτε χρόνια, σας έχει σίγουρα τύχει κάποιο προπορευόμενο όχημα με αναμμένο το φλας για δεξιά στροφή, τ’ οποίο τελικά έστριψε αριστερά. Δεν μπορούμε λοιπόν να βασιζόμαστε σε κάποιο φλάς που βλέπουμε ν’ ανάβει. Πρέπει να θεωρούμε πάντα ότι είναι ξεχασμένο ή ακόμα και αντίθετο από την κίνηση που θα κάνει τελικά ο οδηγός του.
Επίσης θεωρούμε ότι κάθε όχημα που πλησιάζει σε διασταύρωση θα στρίψει, οπότε προετοιμαζόμαστε ανάλογα. Σαφής ένδειξη για το αν υπάρχει ενδεχόμενο να στρίψει ή όχι χωρίς φλάς, είναι η ταχύτητά του. Αυτοκίνητο που μειώνει ταχύτητα πλησιάζοντας σε διασταύρωση, το θεωρούμε ύποπτο να στρίψει εμπρός μας. Παρακολουθούμε τα χέρια του οδηγού του, αν φέρει κάποιο στο επάνω μέρος του τιμονιού, προφανώς έχει πρόθεση να στρίψει.
Επομένως: δεν εμπιστευόμεθα τ’ αναμμένα φλάς και ταυτόχρονα θεωρούμε ότι όλοι στρίβουν χωρίς φλάς.

Φιλικά Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Καλό να το γνωρίζουμε (2)

Πηγή Θ.Χούντρας


ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΝΩ ΚΙΝΟΥΜΕΘΑ
(ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ, ΦΡΑΓΕΣ (ΣΤΟΠ), ΦΑΝΑΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ).

Είτε έχουμε προτεραιότητα είτε όχι, επιβάλλεται να σταματάμε και να ελέγχουμε κάθε διασταύρωση.

Το δίκιο δεν μας βοηθά ούτε θα μας σώσει αν κάποιος άλλος οδηγός κάνει παράβαση.
Πλησιάζοντας σε φραγή (στόπ), ή όταν μειώνουμε ταχύτητα για να ελέγξουμε κινούμαστε προς το δεξί άκρο του δρόμου. Ακόμη και εάν έχουμε ελέγξει πίσω με τους καθρέπτες μας, η θέση αυτή θα μας προφυλάξει από το ενδεχόμενο ένας οδηγός που ακολουθεί να μη μας χτυπήσει από πίσω.
Στα φανάρια ποτέ δεν σταματάμε στο κέντρο του δρόμου. Πλησιάζουμε ένα από τα δύο άκρα του, κατά προτίμηση δίπλα στο πεζοδρόμιο ή στο διαχωριστικό διάζωμα αν υπάρχει.
Εναλλακτικά, αν υπάρχει ήδη σταματημένο όχημα στο φανάρι, περνάμε εμπρός του και το αφήνουμε πίσω μας ως ασπίδα.(1*)
Το να σταματάμε ωστόσο πάνω στην διάβαση των πεζών, δείχνει παντελή έλλειψη σεβασμού για τους πεζούς.


(1*) = Ακριβοδίκαιος Ν. σχολιάζει: Είναι αντικανονικό αλλά καταφεύγουμε σ’ αυτό γιατί πολλές φορές αυτοί που ακολουθούν είναι απρόσεκτοι και ο μοτοσικλετιστής είναι 11 φορές πιο εκτεθειμένος στ’ ατυχήματα.

Φιλικά. Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Καλό να το γνωρίζουμε (3)

ΕΝΩ ΠΑΡΚΑΡΟΥΜΕ

Πηγή Θ.Χούντρας


Η μοτοσικλέτα στις μέρες μα είναι ανάγκη. Ανάγκη όμως είναι και ο πολιτισμός και η ευγένεια που πρέπει να χαρακτηρίζουν την οδηγική μας συμπεριφορά.
Έτσι όταν παρκάρουμε την μοτοσικλέτα μας, φροντίζουμε:
Να επιλέγουμε (εφ όσον υπάρχουν) τις θέσεις του παρκαρίσματος για μοτοσικλέτες (κάποιοι δήμοι έχουν φροντίσει γι’ αυτό).
Να μη κλείνουμε τις ράμπες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Να μη παρακωλύουμε την κυκλοφορία των πεζών.
Πάντα υπάρχει χώρος κάτω από το πεζοδρόμιο δίπλα σε κάποιο σταθερό εμπόδιο (ζαρντινιέρα, κάδο απορριμμάτων, δένδρο κ.τ.λ.), απ’ όπου ούτως ή άλλως δεν μπορούν να περάσουν οι πεζοί. Σταθμεύοντας εκεί τις μοτοσικλέτες εμείς εξυπηρετούμεθα και ταυτόχρονα δεν ενοχλούμε.

Φιλικά. Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 4 months later...
Υπαιτιότητα ατυχήματος – Απόφαση 479/2011 Αρείου Πάγου.
Μηχανάκι κινείται νύχτα, χωρίς φώτα σε χωματόδρομο με STOP, κάθετο στην επαρχιακή οδό Ν. Μουδανιών- Παλιουριού.
Βγαίνει σε διασταύρωση παραβιάζοντας προτεραιότητα με 40 χιλ/ώρα.
Από τον κεντρικό δρόμο έρχεται φορτηγό με 95 χιλ/ώρα (άλλοι λένε με 120χιλ/ώρα) με όριο τα 50 χιλ/ώρα (ίσως τα γνωστά όρια που δεν τηρεί κανείς, είτε σωστά είτε λάθος;)
Το φορτηγό αντιλαμβάνεται το μηχανάκι στα 30 μέτρα, φρενάρει, κάνει αποφυγή αλλά το χτυπάει. Οδηγός συνοδηγός χωρίς κράνος τραυματίζονται, μετά από 2 μήνες ο οδηγός πεθαίνει.
Τι αναλογία ευθύνης έχουν οι δύο οδηγοί;
Η πρωτόδικη απόφαση και το Εφετείο παρέβλεψαν την διπλάσια ταχύτητα από το όριο του φορτηγού με την δικαιολογία οτι ακόμα και με 50 χιλ/ώρα να πήγαινε οτι ήταν αδύνατο να αποφύγει το μηχανάκι ή να φρενάρει μέσα στα 30 μέτρα. Έδωσαν το 100% της ευθύνης στον οδηγό του δικύκλου για την παραβίαση προτεραιότητας και την κίνηση χωρίς φώτα λέγοντας ότι “ότι δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ της εκ μέρους του οδηγού του φορτηγού υπέρβασης (στο διπλάσιο) του ορίου ταχύτητας και της επέλευσης της σύγκρουσης και των αποτελεσμάτων αυτής”
Ο Αρειος Πάγος με την 479/2011 Απόφαση αναίρεσε την απόφαση του Εφετείου και θεώρησε οτι το Εφετείο δεν έκρινε σωστά γιατί δεν διευκρινίστηκε αν τα αποτελέσματα της σύγκρουσης θα ήταν διαφορετικά αν το φορτηγό δεν είχε παραβιάσει το όριο ταχύτητας. Η δίκη θα επαναληφθεί κάτω πλέον από τα νέα δεδομένα στο Εφετείο.
Άρα λοιπόν, ακόμα και στις πιο προφανείς περιπτώσεις ατυχημάτων (νύχτα, χωρίς φώτα, από χωματόδρομο, παραβίαση προτεραιότητας – STOP) δεν είναι σίγουρο ότι “δεν φταίμε” αν η δική μας κρίση – ταχύτητα – απόφαση είναι λανθασμένη. Το δικαστήριο εξετάζει επιπλέον το αν είχαμε διαφορετική ταχύτητα, πιο σωστή και προσαρμοσμένη στην περιοχή, αν θα μπορούσαμε να αντιδράσουμε καλύτερα και να γλυτώσουμε ή να μειώσουμε τις συνέπειες ενός ατυχήματος και επιμερίζει ανάλογα τις ευθύνες.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

[quote author=Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ link=topic=326.msg4943#msg4943 date=1316029469]
Υπαιτιότητα ατυχήματος – Απόφαση 479/2011 Αρείου Πάγου.
Μηχανάκι κινείται νύχτα, χωρίς φώτα σε χωματόδρομο με STOP, κάθετο στην επαρχιακή οδό Ν. Μουδανιών- Παλιουριού.
Βγαίνει σε διασταύρωση παραβιάζοντας προτεραιότητα με 40 χιλ/ώρα.
Από τον κεντρικό δρόμο έρχεται φορτηγό με 95 χιλ/ώρα (άλλοι λένε με 120χιλ/ώρα) με όριο τα 50 χιλ/ώρα (ίσως τα γνωστά όρια που δεν τηρεί κανείς, είτε σωστά είτε λάθος;)
Το φορτηγό αντιλαμβάνεται το μηχανάκι στα 30 μέτρα, φρενάρει, κάνει αποφυγή αλλά το χτυπάει. Οδηγός συνοδηγός χωρίς κράνος τραυματίζονται, μετά από 2 μήνες ο οδηγός πεθαίνει.
Τι αναλογία ευθύνης έχουν οι δύο οδηγοί;
Η πρωτόδικη απόφαση και το Εφετείο παρέβλεψαν την διπλάσια ταχύτητα από το όριο του φορτηγού με την δικαιολογία οτι ακόμα και με 50 χιλ/ώρα να πήγαινε οτι ήταν αδύνατο να αποφύγει το μηχανάκι ή να φρενάρει μέσα στα 30 μέτρα. Έδωσαν το 100% της ευθύνης στον οδηγό του δικύκλου για την παραβίαση προτεραιότητας και την κίνηση χωρίς φώτα λέγοντας ότι “ότι δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ της εκ μέρους του οδηγού του φορτηγού υπέρβασης (στο διπλάσιο) του ορίου ταχύτητας και της επέλευσης της σύγκρουσης και των αποτελεσμάτων αυτής”
Ο Αρειος Πάγος με την 479/2011 Απόφαση αναίρεσε την απόφαση του Εφετείου και θεώρησε οτι το Εφετείο δεν έκρινε σωστά γιατί δεν διευκρινίστηκε αν τα αποτελέσματα της σύγκρουσης θα ήταν διαφορετικά αν το φορτηγό δεν είχε παραβιάσει το όριο ταχύτητας. Η δίκη θα επαναληφθεί κάτω πλέον από τα νέα δεδομένα στο Εφετείο.
Άρα λοιπόν, ακόμα και στις πιο προφανείς περιπτώσεις ατυχημάτων (νύχτα, χωρίς φώτα, από χωματόδρομο, παραβίαση προτεραιότητας – STOP) δεν είναι σίγουρο ότι “δεν φταίμε” αν η δική μας κρίση – ταχύτητα – απόφαση είναι λανθασμένη. Το δικαστήριο εξετάζει επιπλέον το αν είχαμε διαφορετική ταχύτητα, πιο σωστή και προσαρμοσμένη στην περιοχή, αν θα μπορούσαμε να αντιδράσουμε καλύτερα και να γλυτώσουμε ή να μειώσουμε τις συνέπειες ενός ατυχήματος και επιμερίζει ανάλογα τις ευθύνες.
[/quote]
δεν βγάζω λάδι το οδηγό που έτρεχε με διπλάσια ταχύτητα όμως όταν δεν έχεις φώτα παραβιάζεις stop και για δικιά σου τύχη δεν φοράς και κράνος εεεεεεεε δεν σου φταίει ο οδηγός του φορτηγού
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 1 month later...
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Εισαγωγικό υπόμνημα: Αγαπητοί φίλοι και συνεφιλιντάδες: Σε παρακείμενο φόρουμ είδα μια ανάρτηση του ΛαμίαΡεπόρτ.gr και αφορούσε ρεπορτάζ που έκανε για τα σημεία-παγίδες του οδικού δικτύου στην περιοχή του, όταν βρέχει. Θεώρησα λοιπόν καλό να το μεταφέρω στο φόρουμ μας, προκειμένου να ενημερωθούμε για τα επικίνδυνα σημεία που μνημονεύει και αφορούν άμεσα και εμάς τους μοτοσυκλετιστές, γιατί δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να περάσουμε κι εμείς απ’ εκεί κάτω από ίδιες συνθήκες. Φιλικά Ακριβοδίκαιος Ν.
Αρχίζει:
Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011
Φθιώτιδα: Μετωπική έξω από τη Λαμία - Δείτε τα επικίνδυνα σημεία
Οδηγοί προσοχή - Δείτε τα σημεία παγίδες όταν βρέχει στην εθνική....
Ακόμη ένα τροχαίο, πριν από λίγη ώρα, σ΄ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του πετάλου του μαλιακού, στην ευθεία της Λαμίας... εκεί που τελειώνει ο κλειστός αυτοκινητόδρομος και μπαίνουμε στο φονικό πέταλο στο 208 χλμ.
Ο οδηγός με τη μαύρη mercedes είχε κατεύθυνση προς Λαμία και από τα νερά, που είχε κρατήσει ο δρόμος, έχασε τον έλεγχο μόλις μπήκε στο πέταλο, με αποτέλεσμα να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστεί μετωπικά με το ασημί skoda fabia.
Οι δύο οδηγοί και η συνοδηγός της mercedes διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και σύμφωνα με πληροφορίες του LamiaReport, δεν είναι κανείς σοβαρά.

Σε ρεπορτάζ που έκανε το LamiaReport για τα σημεία-παγίδες στην περιοχή μας όταν βρέχει, κατέγραψε τα παρακάτω:

208 - 210 χιλ.: είναι ακριβώς στην ευθεία της Λαμίας-Ανθήλης, εκεί που τελειώνει το διάζωμα. Όλο αυτό το κομμάτι κρατάει νερά, με αποτέλεσμα να αποτελεί παγίδα για τους διερχόμενους οδηγούς, που μάλιστα έρχονται με μεγάλη ταχύτητα από τον κλειστό αυτοκινητόδρομο.
220 - 222 χιλ.: είναι το κομμάτι από το ύψος της "ΑΚΜΗΣ",που τελειώνει ο αυτοκινητόδρομος μέχρι το πρατήριο "222" πριν τη Στυλίδα, όπου επίσης όταν βρέχει γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο.
152 - 156 χιλ.: ξεκινάει λίγο πριν την Αρκίτσα και φτάνει μέχρι την Αταλάντη, όπου επίσης έχουμε λιμνάζοντα νερά σε ισχυρές βροχοπτώσεις.
122 - 124 χιλ.: είναι στο ύψος του Μαρτίνου, από τη γέφυρα μέχρι του "Καραπιπέρη"
Φυσικά εκτός από τα παραπάνω σημεία-παγίδες είναι αυτονόητο ότι πρέπει γενικώς να προσέχουμε στην εθνική, ειδικότερα όταν βρέχει.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται επίσης, όταν επικρατούν συνθήκες όπως σήμερα, (Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011) στα οδικά δίκτυα από Λαμία προς Δομοκό, Καρπενήσι και Μπράλο, όπου εκτός από τις στροφές και την ολισθηρότητα έχουμε ομίχλη και περιορισμένη ορατότητα.

Εδώ τελειώνει.


[url=http://postimage.org/image/jg3grpb8/][img]http://s2.postimage.org/jg3grpb8/208_5.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/jgf1j4ro/][img]http://s2.postimage.org/jgf1j4ro/208_6.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/jglnoiqs/][img]http://s2.postimage.org/jglnoiqs/208_8.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/jgoyr7qc/][img]http://s2.postimage.org/jgoyr7qc/208_10.jpg[/img][/url]
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 2 months later...
Καθρέπτες
Έλεγξε μπροστά και πίσω

Η σωστή οδήγηση βασίζεται στην καλύτερη και ταχύτερη αντίδραση του αναβάτη στο οπτικό ερέθισμα που δέχεται.
Είτε αυτό λέγεται αυτοκίνητο είτε λακκούβα στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ώστε να το αποφύγει είναι να το δει.

Αρκετοί μοτοσικλετιστές νομίζουν πως το πεδίο που πρέπει να ελέγχουν εξαντλείται στο τμήμα μπροστά από τη μοτοσικλέτα, αλλά η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική. Για να είναι κάποιος σωστός και ασφαλής θα πρέπει να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι γίνεται και πίσω του. Σε αυτό θα τον βοηθήσουν σε τεράστιο βαθμό οι καθρέφτες, οι οποίοι αναδεικνύονται σε υπερπολύτιμους συμμάχους που θα βοηθήσουν σε κρίσιμες στιγμές.

Πρέπει, λοιπόν, να χρησιμοποιούνται σε κάθε ανάγκη και, προπαντός, να μην αφαιρούνται. Μπορεί το τελευταίο να φαντάζει αυτονόητο, δυστυχώς όμως δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε δίτροχα, των οποίων οι αναβάτες έχουν αφαιρέσει τους καθρέφτες.

Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό και αν επιχειρήσετε να βρείτε το κίνητρο τέτοιων ενεργειών, θα εκπλαγείτε! Αν ρωτήσετε τους ιδιοκτήτες τους, οι περισσότεροι θα θέσουν ζήτημα αισθητικής («χαλάει η sport εικόνα του συνόλου»). Από πότε όμως μπορεί να λειτουργεί η αισθητική εις βάρος της ασφάλειας;

Για την ασφάλειά σας πάνω στη μοτοσικλέτα, λοιπόν, η οποία προκύπτει από το να γνωρίζετε τι συμβαίνει και πίσω σας, καλό είναι να μην αφαιρείτε τους καθρέφτες, αλλά και να γνωρίζετε να τους χρησιμοποιείτε. Ιδού κάποιες απλές συμβουλές.

1.Ρυθμίστε πολύ προσεκτικά τους καθρέφτες ώστε να είστε σίγουροι πως μπορείτε άνετα να βλέπετε πίσω σας.

2.Επιλέξτε έναν «ίσιο» δρόμο και βάλτε στόχο ένα αντικείμενο στην ουρά της μοτοσικλέτας (π.χ. μια κολώνα). Φροντίστε να βλέπετε το αντικείμενο με τον ίδιο τρόπο, αλλά από διαμετρικά αντίθετη οπτική γωνία.

3.Κινηθείτε για λίγο πάνω σε μια διαχωριστική γραμμή (αν αυτό είναι εφικτό βέβαια) και ρυθμίστε τους καθρέφτες έτσι ώστε η γραμμή που «αφήνετε» πίσω σας να τους τέμνει στο ίδιο αναλογικά σημείο.

4.Φροντίστε να ρυθμίζετε τους καθρέφτες ανάλογα με το στιλ οδήγησης που υιοθετείτε. Σε μεγάλες ταχύτητες, για παράδειγμα, όπου επιβάλλεται μια πιο σκυφτή θέση οδήγησης, πρέπει να προσαρμόσετε επιτόπου και τους καθρέφτες.

5.Σε περίπτωση που μεταφέρετε συνεπιβάτη, φροντίστε να τους ρυθμίσετε ώστε να βλέπουν λίγο πιο έξω από το κανονικό, προκειμένου να μη σας κρύβει ο συνεπιβάτης το οπτικό πεδίο.

6.Οι καθρέφτες πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ακόμη κι όταν ταξιδεύετε με φορτωμένη μοτοσικλέτα.

7.Φροντίστε οι καθρέφτες με αναδιπλούμενο βραχίονα να είναι πάντα καλά βιδωμένοι στη βάση τους ώστε να μην μετακινούνται (έστω κατά χιλιοστά) από τις μεγάλες ταχύτητες και τον αέρα, αλλά να μην είναι και τόσο σφιχτοί ώστε να μην μπορείτε να τους προσαρμόσετε εύκολα.

8.Την ίδια προσοχή δώστε και στους σταθερούς βραχίονες, καθώς μπορεί να αρχίσουν να έχουν τζόγους.

9.Ελέγξτε τους καθρέφτες σας κάθε φορά που ανεβαίνετε στη μοτοσικλέτα, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν έχουν μετακινηθεί από τη θέση που τους έχετε βάλει. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν καθρέφτη που νομίζεις πως σου παρέχει το βέλτιστο οπτικό πεδίο.

Πηγή:[url=http://www.mototriti.gr/data/magazine/viewthema/37826.asp][b]mototriti.gr[/b][/url]
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες πριν...
Δρόμος, που σκοτώνει, είναι αυτός από την Άρτα μέχρι το Αντίρριο. Ορισμένα σημεία του είναι τα πιο θανατηφόρα στην Ελλάδα.
Και, όμως, χρόνια τώρα δεν γίνεται καμία απολύτως παρέμβαση για να περιοριστούν, τουλάχιστον, τα δυστυχήματα. Αυτό, που λένε οι αρμόδιοι, είναι ότι μόλις κατασκευαστεί η Ιόνια θα λυθεί το πρόβλημα! Έως τότε, δηλαδή, ας χάνουν τη ζωή τους άτομα. Είναι απάντηση αυτή υπεύθυνων ανθρώπων; Φυσικά και όχι. Άλλωστε η Ιόνια δεν είναι σίγουρο αν και πότε θα ολοκληρωθεί. Και άλλο θύμα θρηνήσαμε κατά την περίοδο των εορτών στο δρόμο αυτό. Συγκεκριμένα στο 138ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αντιρρίου - Άρτας, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 23χρονος ημεδαπός, εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε εξωτερικό τοίχο οικίας, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του νεαρού.

[url=http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/12/blog-post_7747.html]Πηγη[/url]
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες πριν...
Οδήγηση με δυνατό άνεμο

Ο δυνατός άνεμος αποτελεί ένα από τα καιρικά φαινόμενα που δεν συμμαχούν με τους μοτοσικλετιστές...
και έχει την ιδιαιτερότητα να αποδειχθεί από απλά ενοχλητικός έως επικίνδυνος.

Για το λόγο αυτό, η οδήγηση σε δυνατό άνεμο, ειδικά σε ταξίδι -εκεί θα γίνει πιο εμφανής ο κίνδυνος- χρειάζεται μια μικρή προετοιμασία, αλλά και ιδιαίτερη προσοχή. Ο αναβάτης πρέπει να φροντίσει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος καθώς ξεκινά από το σπίτι, αλλά και σε κάθε περίπτωση που ο άνεμος μπορεί να επηρεάσει την οδήγηση και τη σταθερότητά του.

Όσοι έχουν οδηγήσει σε δυνατό άνεμο, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η σταθερότητα της μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά της. Αυτό που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να μεριμνήσει να είναι προετοιμασμένος για οτιδήποτε του συμβεί και να αποφύγει κάποιες κακοτοπιές.

1. Ακόμη κι αν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνατου κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, εμποδίζοντας την ορατότητά σας.

2. Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό άνεμο, καθώς θα "πεταρίζουν" συνεχώς και θα επηρεάζουν τη συγκέντρωσή σας.

3. Καλό είναι επίσης να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κ.λπ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!

4. Έχετε το νου σας στα δεντράκια στην άκρη του δρόμου, ώστε να υπολογίσετε την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου.

5. Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι ελεγχόμενα (slipstreaming κανείς;), σε δυνατό αέρα είναι καλό να αποφεύγονται.

6. Διατηρήστε το στροφόμετρο σε υψηλή τιμή, ώστε να εκμεταλευτείτε στο μέγιστο το γυροσκοπικό φαινόμενο των περιστρεφόμενων μηχανικών μερών, που θέλουν να κρατήσουν τη μοτοσικλέτα σε όρθια θέση.

7. Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως π.χ. mega scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη σταθερότητά του.

8. Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτήν, ότι ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή βουνών ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.

Πηγή: [url=http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/89219.asp][b]mototriti.gr[/b][/url]
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ευχαριστώ, αλλά έχουν προηγηθεί πολλοί άλλοι πρίν από εμένα.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

[quote author=Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ link=topic=326.msg4943#msg4943 date=1316029469]
Υπαιτιότητα ατυχήματος – Απόφαση 479/2011 Αρείου Πάγου.
Μηχανάκι κινείται νύχτα, χωρίς φώτα σε χωματόδρομο με STOP, κάθετο στην επαρχιακή οδό Ν. Μουδανιών- Παλιουριού.
Βγαίνει σε διασταύρωση παραβιάζοντας προτεραιότητα με 40 χιλ/ώρα.
Από τον κεντρικό δρόμο έρχεται φορτηγό με 95 χιλ/ώρα (άλλοι λένε με 120χιλ/ώρα) με όριο τα 50 χιλ/ώρα (ίσως τα γνωστά όρια που δεν τηρεί κανείς, είτε σωστά είτε λάθος;)
Το φορτηγό αντιλαμβάνεται το μηχανάκι στα 30 μέτρα, φρενάρει, κάνει αποφυγή αλλά το χτυπάει. Οδηγός συνοδηγός χωρίς κράνος τραυματίζονται, μετά από 2 μήνες ο οδηγός πεθαίνει.[/quote]
Αν και άργησα να το δω το μήνυμα, θα κάνω μια μικρή ανάλυση επ' αυτού:

1. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού είναι για έναν νηφάλιο οδηγό 1sec. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο έως ότου πατήσει φρένο διανύει κάποια απόσταση. Με 50km/h (ή αλλιώς 13.89m/sec) η απόσταση αυτή είναι περίπου 13-14m. Με 95km/h (26.39m/sec) η απόσταση αυτή είναι περίπου 26-27m, ενώ για 120km/h (33.33m/sec) η απόσταση είναι περίπου 32-35m. Επομένως με είτε με 95km/h, είτε με 120Km/h ο οδηγός του φορτηγού ίσα που θα προλάβαινε να αντιληφθεί το μηχανάκι, αλλά όχι να το αποφύγει ή να ακινητοποιηθεί. Με 50km/h θα προλάβαινε να το αντιληφθεί μέσα στα πρώτα 15m και από εκεί και πέρα ίσως να προλάβαινε να τον αποφύγει.

2. Η απόσταση ακινητοποίησης (αντίδραση + πέδηση) υπολογίζεται εμπειρικά από τη σχέση (v/10)^2, όπου v: η ταχύτητα σε km/h. Επομένως για ακινητοποίηση έχουμε:

50km/h  --> (50/10)^2  = 5^2      =  25m
95km/h  --> (95/10)^2  = 9.5^2  =  90m
120km/h --> (125/10)^2 = 12.5^2 = 156m

Επομένως με είτε με 95km/h, είτε με 120Km/h ο οδηγός του φορτηγού δε θα προλάβαινε να ακινητοποιηθεί ενώ από την προηγούμενη παράγραφο φαίνεται ότι ούτε θα προλάβαινε να αντιδράσει. Αντιθέτως με 50km/h ενδεχομένως να προλάβαινε να ακινητοποιήσει το όχημα (πάντα εξαρτάται και από τα φρένα, την ολισθηρότητα του δρόμου κλπ).

Επομένως, ο Άρειος Πάγος ορθώς αμφέβαλε για το αν ο οδηγός θα προλάβαινε να σταματήσει (πολύ πρόχειρα, αποδεικνύεται παραπάνω). Παρόλα, το ερώτημα το οποίο ουσιαστικά θα εκδικαστεί είναι αν για οποιαδήποτε βλακεία άλλου (παραβίαση stop, χωρίς φώτα, χωρίς κράνος και γενικότερα οποιαδήποτε παραβίαση προτεραιότητας) έχει συνυπαιτιότητα και ο οδηγός που πήγαινε ορθά στην πορεία του (άσχετα με το αν έκανε ταυτόχρονα άλλη παράβαση πχ γρήγορη οδήγηση, χωρίς ασφάλεια, χωρίς καθρέφτες κλπ).
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Τιμές λαδιού αυτοκινήτου

Δεν μπορω να καταλαβω πως ειναι δυνατον να κοστιζει 1 λιτρο λαδι 10-40 ημισυνθετικο της εταιρειας ΕΚΟ στην Ελλάδα από...
12.00-14.50 ευρω το λιτρο, και στην Σερβία το ιδιο ακριβως σε βενζινάδικα της ΕΚΟ που εχει παρα πολλα εκει, να κοστιζει 1 λιτρο λαδι 10-40 ημισυνθετικο ίδιων προδιαγραφων, ίδια συσκευασια, ιδιες ετοικετες, παρα μονο ενα αυτοκόλλητο μικρο επανω κολλημένο με οδηγιες χρησεως στα σλαβικά να κοστιζει 4.50 ευρω!!Πως ειναι δυνατον να κοστιζει τοσο χαμηλα σε χωρα εκτος Ε.Ε, που το προιον αυτο ειναι εισαγόμενο απο Ελλάδα και εκτελωνίζεται (το φ.π.α τους είναι 18%), και στην χωρα την οποια κατασκευαζεται και ειναι εγχώριο προϊόν να κοστιζει 2πλασια και 3πλασια!!! Σας το αναφερω αυτο εκ πειρας διότι ταξιδευω πολυ συχνα στην Σερβία και ειναι φυσικο αγοραζω τα λαδια αυτοκινητου για μενα και για φιλους απο εκεί. Τελικά ποιος κερδιζει απο την τιμη αυτή; Αναρωτιέμαι, μηπως οι πετραιολοβιομηχανιες;

Το σχετικό είναι:
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2012/01/blog-post_1407.html
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ανακαλούνται μοτοσυκλέτες DUCATI

Στην ανάκληση μηχανών Ducati και συγκεκριμένα των μοντέλων Hypermotard και Monster προχωράει η εταιρεία ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ ABEEO.
Η ανάκληση αφορά 20 μοτοσυκλέτες στις οποίες ενδέχεται να εμφανιστεί πιθανή διαρροή καυσίμου στο κύκλωμα τροφοδοσίας. Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Hypermotard:

- HYM796 MY2011

- HYM796 MY2012

- HYM1100 EVO SP MY2011

- HYM1100 EVO MY2012

- HYM1100 EVO SP CORSE MY2012

Monster:

- M659 ABS MY2012

- M696 όλες οι εκδόσεις MY2012

- M795 όλες οι εκδόσεις MY2012

- M796 όλες οι εκδόσεις MY2012

- M1100 EVO ABS MY2012

Η ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ ABEEO έχει ήδη ενημερώσει το δίκτυο συνεργατών της μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ έχει επικοινωνήσει τηλεφωνικά με αντιπροσώπους και πελάτες, ώστε να γίνει στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της DUCATI αντικατάσταση των σωλήνων του κυκλώματος τροφοδοσίας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Για περισσότερες πληροφορίες www.hellinmoto.gr και στα τηλέφωνα 210-9248996 & 210-3423122.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

To μόνο πού άλλαξε στη DUKATI είναι ότι για αυτό έσταζε έτσι κι αλλιώς από κάτω, σε ενημέρωνε ο γείτονας που τα πάταγε ή ο διπλανός σου στο φανάρι,τώρα σε ενημερώνουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ηλεκτρικό Superbike από φοιτητές

Δυο φοιτητές του αμερικάνικου πανεπιστημίου του Purdue, παρουσίασαν μια ηλεκτρική Superbike, με τελική ταχύτητα...
που πλησιάζει τα 200 χλμ/ώρα και με εντυπωσιακή αυτονομία.
Οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες φαίνεται πως θα έχουν την τιμητική τους στο 2012, αφού αρκετές είναι ήδη οι φρέσκες προτάσεις σε μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων, με ηλεκτρική ενέργεια. Από τις μεγάλες εταιρείες του χώρου, η Brammo και η Zero σίγουρα ξεχωρίζουν, καθώς αμφότερες έχουν παρουσιάσει μοντέλα με υψηλές επιδόσεις, αλλά και ικανοποιητική αυτονομία.
Παρόλα αυτά, μέχρι να δούμε αυτές τις μοτοσικλέτες να κλέβουν πωλήσεις από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα. Πέρα από τις μεγάλες όμως εταιρείες, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι μεμονωμένες προτάσεις που κάνουν ανεξάρτητοι μηχανικοί, ή ακόμα και… φοιτητές.
Έτσι, ενώ πριν από λίγες μέρες, είχαμε παρουσιάσει την ηλεκτρική streetfighter Brutus 2, τώρα δυο φοιτητές του αμερικάνικου πανεπιστημίου του Purdue έδωσαν στη δημοσιότητα τη δική τους πρόταση για μια ηλεκτρική Superbike. Φυσικά, λόγω στενότητας οικονομικών πόρων, οι φοιτητές δεν κατασκεύασαν τη μοτοσικλέτα τους από την αρχή, αλλά «δανείστηκαν» μια Yamaha YZF 600R, την οποία μετέτρεψαν σε ηλεκτρική.
Ο Sean Kleinschmidt και ο Jim Danielson έχουν παρελθόν με τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού το 2009 είχαν μετατρέψει μια Porsche 924S σε ηλεκτρική –με χλιαρές επιδόσεις όμως, αφού είχαν χρησιμοποιήσει μια μπαταρία μολύβδου και μοτέρ από περονοφόρο όχημα. Παράλληλα, οι δυο τους ίδρυσαν το 2010 μαζί με ένα φίλο τους τη «λέσχη ηλεκτρικών οχημάτων του Purdue».
Πίσω όμως στην προσπάθεια τους για μια ηλεκτρική Superbike, αφού αγόρασαν φθηνά την YZF 600R (είχε ζημιά στο κιβώτιο), την έγδυσαν από κιβώτιο και κινητήρα, και προχώρησαν στην αντικατάσταση τους με ένα δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ. Οι φίλοι ήταν τυχεροί, καθώς ο Kleinschmidt έκανε την πρακτική του άσκηση στην Tesla Motors (ηλεκτρικά υπέρ-αυτοκίνητα), κι έτσι κατάφερε να πάρει ως χορηγία 1.512 μπαταρίες ιόντων λιθίου, ώστε να φτιάξουν μια μπαταρία 10,6kWh/117V. Οι 2 φοιτητές συνεργάστηκαν και με τις εταιρείες Delphi και AllCell Technologies, με την τελευταία να δωρίζει υλικά PCM (Phase Changing Material), που περιβάλλουν τις μπαταρίες και κρατάνε την θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να μην επηρεάζεται ο κύκλος ζωής της μπαταρίας. Κι όταν ετοιμάστηκε η ηλεκτρική YZF 600R, τα τεχνικά της χαρακτηριστικά ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Ιπποδύναμη 100 ίππων, τελική ταχύτητα 193χλμ/ώρα, και αυτονομία που ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα!
Αναρτήθηκε από tromaktiko.

[url=http://postimage.org/image/tszu90ri5/][img]http://s14.postimage.org/tszu90ri5/tromaktiko_CAQB4_THG.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/j2gt133a3/][img]http://s17.postimage.org/j2gt133a3/tromaktiko_CABVSKWL.jpg[/img][/url]
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Προθέρμανση κινητήρα: ο αργός θάνατός του

Από Kevin Ash.
Πηγή: Μοτό

Οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές, όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν
(να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί.
Όσοι όμως νομίζουν ότι μειώνεται η φθορά του κινητήρα γιατί ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται γελιούνται οικτρά.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Περισσότερο από το 90% της φθοράς του κινητήρα συμβαίνει όταν δουλεύει και είναι κρύος.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει το γρηγορότερο στη θερμοκρασία λειτουργίας του,
αποφεύγοντας όμως να τον ζορίσουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα.
Προσέξτε! Ένας κινητήρας στο ρελαντί,
καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο που μπορεί να μην καταφέρει να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Η συγκεκριμένη παράμετρος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού.
Συνήθως πρόκεται για συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων και ZDDP (zinc diakyldithiophosphate),
που δυστυχώς για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν.
Αυτό συμβαίνει γύρω στους 60 βαθμούς Κελσίου.

Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν, αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,
αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε το κινητήρα μας,
είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ πως στις καρμπυρατερίσιες, όταν βάζουμε τσόκ,
να το αφήνουμε όσο ακριβώς χρειάζεται και όχι παραπάνω,
γιατί το πλούσιο μίγμα που μπαίνει στο θάλαμο καύσης "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματά του κυλίνδρου,
επιταχύνοντας τη φθορά.
Στις μοτοσικλέτες με ψεκασμό και χειροκίνητο τσοκ, το παραπάνω δεν ισχύει,
γιατί το "τσοκ" δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανεβάζει στις στροφές του κινητήρα, χωρίς να επεμβαίνει στο καύσιμο.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

[quote author=Ακριβοδίκαιος Νομοφύλαξ link=topic=326.msg6578#msg6578 date=1328823486]
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν, αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,
αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε το κινητήρα μας,
είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά.
[/quote]

Είμαι αντίθετος με τον τρόπο προθέρμανσης ειδικά για τις Enfield μας και δίνω απάντηση [url=http://www.royalenfieldclub.gr/index.php?topic=628.15][b]εδώ[/b][/url] ώστε να συνεχίσουμε τη συζήτηση.
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 4 εβδομάδες πριν...
Μοτοσικλέτα με 2 τροχούς που δεν... πέφτει με τίποτα!
http://www.youtube.com/watch?v=Z0m-cUxMcJw&feature=player_embedded
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απαντήστε σε αυτό το θέμα...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση..   Αφαίρεση μορφοποίησης

  Το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι 75 φατσούλες/emotions,.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Προβολή ως σύνδεσμο

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Εκκαθάριση επεξεργαστή

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Παρακολουθείται από   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία Νέου...

Write what you are looking for and press enter or click the search icon to begin your search