Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Royal Enfield Forum Greece

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Royal Enfield Front Brake Service

Δημοσιεύτηκε

Royal Enfield Front Brake Service
Το λοιπόν, επειδή ζήλεψα τον πατριώτη Κωνσταντίνο που έβαλε χέρι το «κορίτσι» του, αποσυναρμολόγησε το κιβώτιο ταχυτήτων, το συναρμολόγησε και δουλεύει κανονικά……φτου σκορδοστούμπι 20/50, αποφάσισα να κάνω και εγώ κάποιες δουλίτσες που χρειαζόταν η “Nargis”. ……..ναι ναι ζήλεψα…τι μόνο αυτός θα περνάει όμορφα με το «κορίτσι» του και θα την κανακεύει?

Έτσι λοιπόν ξεκίνησα τη συντήρηση του μπροστινού φρένου, μιας και τα τελευταία τρία περίπου χρόνια δεν είχε και την καλύτερη αίσθηση και, φυσικά, απόδοση.
Μάλιστα, τελευταία έγινε και αρκετά επικίνδυνο…Απλά δεν είχα φρένα!
Οι προηγούμενοι  «μηχανικοί» που το ρύθμισαν, ήταν – ο πρώτος- σε γνωστό βουλκανιζατέρ της Θεσσαλονίκης, όπου και του άλλαξε τα φώτα (πήγα για φούιτ και έφυγα χωρίς φρένα), και –ο δεύτερος- όπου πήγα να το ρυθμίσω, δεν ήξερε τι έκανε.
Έτσι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να δοκιμάσω αν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο από αυτό που είχα

Ξεκινάμε λοιπόν να βγάλουμε την ρόδα, αφού πρώτα έχουμε αποσυνδέσει την ντίζα του φρένου από το βραχίονα/μοχλό στο κάτω μέρος του ταμπούρου ή αλλιώς κιθάρα(Φώτο 1).
( Να πω την αλήθεια, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί την ονόμασαν έτσι. Λέτε με κάτι τέτοιο να έμαθε μουσική ο Paco de Lucia?)

(Φωτο 1)
enfield.jpg

Από την άλλη πλευρά της ρόδας αποσυνδέουμε την ντίζα του κοντέρ από τον ατέρμονα (με προσοχή να μην μας πέσει κάτω για να μην λερωθεί) (Φωτο 2).

(Φωτο 2)
enfield-3.jpg

Μετά την γυρίζουμε προς τα επάνω, ώστε να μην μας ενοχλεί στην συνέχεια της δουλείας μας.
Αν πέσει η ντίζα κάτω δεν χρειάζεται να πανικοβληθούμε. Δεν έγινε και τίποτα σπουδαίο. Την καθαρίζουμε με αντισκουριακό ή βενζίνη ή ακόμα και με νερό για να φύγουν τα χώματα και ότι είχε κολλήσει επάνω της. Την στεγνώνουμε και μετά τις βάζουμε λίγο γράσο και την επανατοποθετούμε….και όλα καλά.
Επόμενο βήμα είναι να ξεβιδώσουμε τα δύο μπουλόνια που κρατούν το μισοφέγγαρο στο κάτω μέρος του καλαμιού και τα αφαιρούμε μαζί με το μισοφέγγαρο(Φώτο 3).

(Φωτο 3)
IMGP2367.jpg

Τα μισοφέγγαρα μπορεί να χρειαστεί να τα χτυπήσουμε λίγο για να μπορέσουν να βγουν……(ΠΡΟΣΟΧΗ όχι με δύναμη, ραγίζουν εύκολα!!!).
Η δουλειά αυτή θα γίνει και για το δεξί και για το αριστερό καλάμι.
Για κάθε καλάμι αντιστοιχούν ένα μισοφέγγαρο και δύο μπουλόνια.
Τα μισοφέγγαρα συγκρατούν τον άξονα της ζάντας πάνω στα καλάμια της μπροστινής ανάρτησης.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Το μισοφέγγαρο που βγάλαμε από το δεξί καλάμι όπως και τα μπουλόνια, θα μπουν και πάλι ΜΟΝΟ στο ίδιο καλάμι και μόνο σε αυτό και με την ίδια φορά.
Το ίδιο ισχύει και για το αριστερό καλάμι.
Τώρα απελευθερώνεται ο άξονας της ζάντας, οπότε παίρνουμε όλη την ρόδα στο χέρι για την  συνέχεια της εργασίας μας…..

…..και συνεχίζουμε
 

  • Απαντήσεις 64
  • Εμφανίσεις 15,9k
  • Δημοσιεύτηκε
  • Τελευταία Απάντηση

Μέλη που απάντησαν περισσότερο

Featured Replies

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Σε αυτό το σημείο αρχίζουν όλα!!!

Για να βγει η κιθάρα θα πρέπει να ξεβιδώσουμε το παξιμάδι, που βιδώνει πάνω στον άξονα και που συγκρατεί την κιθάρα, η οποία έχει όλο το σύστημα του φρένου πάνω της (Φωτο 4).
Συγκεκριμένα επάνω στην κιθάρα βλέπουμε:
  1.Εξωτερικά: τους βραχίονες/μοχλούς που τοποθετούνται πάνω στους πίρους/αμύγδαλα που περιστρέφονται.
  2.Εσωτερικά: δύο σιαγώνες, δύο ελατήρια που συγκρατούν τις σιαγώνες μεταξύ τους, δύο πίροι/αμύγδαλα που περιστρέφονται και ανοιγοκλείνουν τις σιαγώνες.

(Φωτο 4)
enfield-2.jpg

Για να ξεβιδώσουμε το παξιμάδι πρέπει από την πλευρά που είναι ο ατέρμονας να κρατάμε τον άξονα με μία πένσα ή κάβουρα ή ακόμα μπορούμε να τον συγκρατήσουμε σε μία μόρσα

ΠΡΟΣΟΧΗ δεν χρειάζεται να βγάλουμε το παξιμάδι που συγκρατεί τον ατέρμονα, και φυσικά δεν χρειάζεται να βγάλουμε τον ατέρμονα για όλη αυτή την δουλεία που κάνουμε.
Μόλις το βγάλουμε και αυτό το παξιμάδι, η κιθάρα με όλο το σύστημα που έχει πάνω της βγαίνει από το ταμπούρο……. τώρα αρχίζει η βρώμικη δουλειά!!!

Αυτή είναι η κιθάρα(Φωτο 5)από την εσωτερική πλευρά με όλο το σύστημα(σιαγώνες κ.α.), και φυσικά γεμάτη βρωμιές και υπολείμματα από φερμουίτ, σκόνες, λάδια κ.α.

(Φωτο 5)
IMGP2371.jpg

Σε αυτό το στάδιο χρειάζονται οπωσδήποτε γάντια και μάσκα για να μην αναπνέουμε την σκόνη από τα φερμουίτ.

Τώρα μπορούμε να αφαιρέσουμε τους βραχίονες/μοχλούς, τις σιαγώνες, τα ελατήρια,  και τους πίρους.
Πρώτα από όλα, ξεβιδώνουμε τα παξιμάδια όπου συγκρατούν τους βραχίονες πάνω στους πίρους/αμύγδαλα (φωτο 4), και όπως είπαμε, είναι από την εξωτερική πλευρά της κιθάρας.
Όπως θα προσέξατε, οι βραχίονες συνδέονται μεταξύ τους με ένα αξονάκι που έχει σπείρωμα στις άκρες του. Όλο αυτό το σύστημα το βγάζουμε από την κιθάρα χωρίς να το χωρίσουμε στα μέρη του και χωρίς να περιστρέψουμε τους βραχίονες γύρο από το αξονάκι. Αυτό είναι καθοριστικό για την τελική ρύθμιση του φρένου.

Επόμενο βήμα είναι να βγάλουμε τις σιαγώνες Α (Φωτο 6).

(Φωτο 6)
enfield-1.jpg
Αυτές τις πιάνουμε με τα χέρια στα σημεία Α όπως φαίνεται στην φωτογραφία και τις τραβάμε με φορά προς το κέντρο της κιθάρας. Δεν είναι επικίνδυνο, αν και φαίνεται, όμως θέλει λίγη δύναμη.
Στο χέρι θα πάρουμε τις σιαγώνες με τα ελατήρια.
Τώρα μπορούμε να βγάλουμε τους πίρους/αμύγδαλα, τραβώντας τους προς τα επάνω, μιας και τους έχουμε είδη αφαιρέσει τα παξιμάδια που τους συγκρατούσαν μαζί με τους βραχίονες στην κιθάρα.

Μεγάλη προσοχή δίνουμε σε ότι αφαιρούμε από την κιθάρα να ξέρουμε από πού το βγάλαμε.
Δηλαδή, την αριστερή σιαγώνα θα την τοποθετήσουμε ξανά αριστερά, το ίδιο και με την δεξιά. Ο πίρος/αμύγδαλο που είναι στην επάνω μεριά της κιθάρας, θα τοποθετηθεί πάλι στην ίδια θέση, το ίδιο και με τον κάτω.

Τώρα που η κιθάρα είναι ελεύθερη από όλα τα εξαρτήματα που είχε επάνω της μπορούμε να την καθαρίσουμε από τα υπολείμματα του φερμουίτ που είχε και ότι άλλο μπορεί να μάζεψε κατά την χρήση της μοτοσικλέτας μας (Φωτο 7).

(Φωτο 7)IMGP2374.jpg
Το καλύτερο για την πλύση αυτή, είναι να χρησιμοποιήσουμε βενζίνη. Εγώ την έπλυνα με νέφτι και μετά της έκανα ένα καυτό μπανάκι με ζεστό νερό, έτσι ώστε να φύγουν και τα τελευταία υπολείμματα από λάδια/γράσα, φερμουιτ.
Μαζί με την κιθάρα απαραίτητο είναι να καθαρίσουμε το σύστημα με τους βραχίονες, τους πίρους/αμυγδαλα, τα παξιμάδια, τις ροδέλες, τα ελατήρια, δηλ. τα πάντα!!!
Προσοχή και πάλι με τους βραχίονες να μην τους περιστρέψουμε γύρο από το αξονάκι!!!
Μόλις τελειώσουμε το καθάρισμα της κιθάρας και των λοιπών εξαρτημάτων που προαναφέραμε (Φωτο 8 ), τα αφήνουμε να στεγνώσουν, και προχωράμε στο επόμενο βήμα.

(Φωτο 8 )
IMGP2376.jpg

…..και συνεχίζουμε

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Αφού τελειώσαμε με την κιθάρα, σειρά έχει το ταμπούρο που όπως βλέπετε και στην φωτογραφία (Φωτο 9) έχει τα μαύρα του τα χάλια.
Με ένα γυαλόχαρτο τρίβουμε το ταμπούρο, ώστε να καθαρίσει από τα υπολείμματα βρωμιάς που έχει, και φυσικά, από τις σκουριές που είναι εμφανείς λόγω της ακινησίας μερικών βδομάδων.
Αν χρησιμοποιούμε κανονικά την μοτοσικλέτα μας και έχει αυτή την εικόνα το εσωτερικό του ταμπούρου, τότε το ποιο πιθανό είναι να είναι στραβό ή οβάλ.

(Φωτο 9)
IMGP2373.jpg

Στην παρακάτω φωτογραφία (Φωτο 10) βλέπουμε πώς πρέπει να γίνει μετά το τρίψιμο/καθάρισμα του ταμπούρου.

(Φωτο 10)
IMGP2377.jpg

Φυσικά δεν ξεχνάμε σε όλη αυτή την διαδικασία να φοράμε μάσκα και γάντια.
Η σκόνη από φερμουιτ δεν είναι και το καλύτερο για να αναπνέουμε.

Επόμενο τρίψιμο …….ήρθε και η σειρά των φερμουιτ στις σιαγώνες!!!
Έτσι ήταν (Φωτο 11)……….δείτε γυαλάδα!!! (καλά και πολύ χωρίστρα…..εεεεε!!! καθρέφτης είναι τα άτιμα….που να σταματήσεις!!!!)

(Φωτο 11)
IMGP2469.jpg

και έτσι θα γίνουν μετά  από τρίψιμο με χοντρό γυαλόχαρτο (Φωτο 12).

(Φωτο 12)
IMGP2382.jpg

Γιατί τρίβουμε τα φερμουίτ στις σιαγώνες;
Μα για να αποκτήσουν εκείνη την τραχύτητα/αγριάδα ώστε να ξανά ανακτήσουν την δυνατότητα να φρενάρουν το ταμπούρο και κατά συνέπεια τον τροχό.
Αυτό το κάνουμε επειδή με αυτό τον τρόπο αποκτούν μεγαλύτερο δείκτη τριβής, που είναι και το ζητούμενό μας, έτσι ώστε να έχουν την επιθυμητή απόδοση τα φρένα μας.
Η γυαλάδα που αποκτούν με την χρήση και τα χιλιόμετρα τα καθιστούν μη επαρκή και επικίνδυνα. Και αν δεν πιάνουν τα φρένα τη βάψαμε!!!
Αυτή είναι και η κύρια αίτια που πρέπει να προβαίνουμε σε καθαρισμό των φρένων, μιας που και στους δύο τροχούς (εμπρός/πίσω) έχουμε ταμπούρα.
Παρατήρησα ότι ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται στην δική  μου μοτοσικλέτα περίπου κάθε 3000km, ναι είναι λίγα αλλά το ζήτημα της χρήσεις και των συνθηκών δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
Τι σημαίνει αυτό?
Πολύ απλά, ένας που δεν χρησιμοποιεί πολύ τα φρένα δεν θα κάνει αυτόν τον καθαρισμό τακτικά, αλλά ένας που κινείτε σε επαρχιακό δίκτυο με ανηφόρες κατηφόρες θα κάνει ποιο σύντομα τον καθαρισμό αυτό.
Μία ακόμα αιτία που δεν έχουμε σωστά φρένα στον μπροστινό τροχό είναι το πρόβλημα που δημιουργείτε από τους πίρους/αμύγδαλα που περιστρέφονται και ανοιγοκλείνουν τις σιαγώνες(Φωτο 6). Αυτοί με τον καιρό και την χρήση χάνουν την λίπανση που έχουν στο εσωτερικό τους με αποτέλεσμα να κολλάνε και να μην αφήνουν τις σιαγώνες να κάνουν επαναφορά στην αρχική τους θέση. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να μην γίνεται σωστή επαναφορά των σιαγώνων μετά το φρενάρισμα, με άμεσο επόμενο αποτέλεσμα οι σιαγώνες να είναι συνέχεια σε επαφή με το ταμπούρο και έτσι να υπερθερμαίνεται όλο το σύστημα του φρένου ταμπούρου/κιθάρας και φυσικά λόγω της συνεχής επαφής αυτής αποκτούν γυαλάδα και ως τελικό αποτέλεσμα είναι να μην έχουμε φρένα. Συν της άλλης η μοτοσικλέτα κινείτε φρεναρισμένη, με αποτέλεσμα και να ζορίζετε και να μην έχουμε όλο το εύρος της ροπής που χρειαζόμαστε σε μια τόσο αδύναμη μοτοσικλέτα.

Για την λίπανση των πίρων προτείνω απλό ζεστό λαδάκι,
Ναι μόλις σταματήσετε μετά από κάποια βόλτα και αφού έχετε διαπιστώσει ότι δεν γίνεται σωστή επαναφορά, στάζετε μία/δύο σταγόνες λάδι με τον δείκτη του λαδιού στο σημείο που εφάπτονται, τα μπουλόνια με την ροδέλα που συγκροτούν τους βραχίονες στους πίρους και την κιθάρα.
Μην σας τρομάζει αυτό το λαδάκι, αν συνεχίζεται να κολλάει και να μην κάνει επαναφορά, βάλτε ξανά λαδάκι.
Μια δυο φορές και η λειτουργία του θα επανέλθει.
Το αντισκουριακό δεν προτείνεται επειδή καθαρίζει την επιφάνεια και με το που μαζέψει ελάχιστη σκόνη θα ξανά κολλήσει με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί κανονικά το όλο σύστημα.
Αν συνεχίζεται το πρόβλημα λυπάμαι αλλά πρέπει να λύσετε όλο το σύστημα και να γίνει καθαρισμός ή και επισκευή.

…..και συνεχίζουμε

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Επόμενο βήμα είναι φυσικά συναρμολόγηση όλων των εξαρτημάτων.
Θα τοποθετήσουμε όλα  τα εξαρτήματα πάνω στην κιθάρα.
Πρώτα βάζουμε τα αμύγδαλα ή πίροι, είναι αυτά που φαίνονται στην φωτογραφία(Φωτο 13).
Στα σημεία που είναι με κόκκινο κύκλο βάζουμε γράσο, μην σας τρομάζει αυτό.
Καλά είναι να βάλουμε γράσο που είναι ανθεκτικός στην υγρασία, μιας που η κιθάρα δεν είναι αλώβητη από τις καιρικές συνθήκες.

(Φωτο 13)
2.jpg

Όταν τα τοποθετήσουμε στην κιθάρα προσέχουμε να μην γεμίσουμε με γράσο όλη την κιθάρα από την εσωτερική πλευρά……είπαμε βάζουμε γράσο αλλά δεν χρειάζεται να τα λούσουμε και όλα με αυτό.
Για να κρατήσουμε τα αμύγδαλα στην θέση τους θα τα βιδώσουμε προσωρινά από την άλλη πλευρά, την εξωτερική, με τα παξιμάδια τους, (αυτά που κρατάν και τους βραχίονες), έτσι ώστε όταν πάμε αν βάλουμε τις σιαγώνες να μην βγουν από την θέση τους.

Τώρα θα τοποθετήσουμε τις σιαγώνες.
Ένας τρόπος να για την τοποθέτηση των σιαγώνων είναι να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο που πουλάει ο Hitchcock (και όχι μόνο) (Φωτο 14),
κωδικός 98320 BRAKE SHOE EXPANDER

(Φωτο 14)
large98320-YY1Y6058.jpg

Εγώ τις τοποθέτησα χωρίς αυτό το εργαλείο.
……..και συνεχίζουμε….
Συνδέουμε τις σιαγώνες με τα ελατήρια και τις κρατάμε με τα δύο χέρια από τα σημεία Α (Φωτο 6).
Μετά κρατώντας τις δύο σιαγώνες με τα ελατήρια προσπαθούμε να τις τοποθετήσουμε στην κιθάρα. Συγκλίνουμε τα χέρια μας προς το κέντρο έτσι ώστε οι σιαγώνες να μπορέσουν να περάσουν στα αμύγδαλα, και μετά τις σπρώχνουμε πάνω στην κιθάρα και κουμπώνουν.
Σε αυτή την διαδικασία θα σας φύγουν καμιά δεκαριά φορές τα ελατήρια αλλά μην πτοήστε μόλις το μάθετε θα το κάνετε σε δευτερόλεπτα.
Μόλις μπουν βλέπουμε αν οι σιαγώνες πατάνε καλά τα σημεία  C και τα αμύγδαλα αν είναι παράλληλα με τους νοητούς άξονες, με κόκκινο χρώμα όπως φαίνονται στην φωτογραφία(Φωτο 15).

(Φωτο 15)
IMGP2381.jpg

Αν δεν πατάνε καλά στα σημεία C τότε ή έχουμε στραβά αμύγδαλα (θέλουν αντικατάσταση) ή είναι φαγωμένες οι σιαγώνες στο σημείο που εφάπτονται με τα αμύγδαλα (απίθανο αλλά ποτέ δεν ξέρεις…….αντικατάσταση σιαγώνων) ή το ποιο πιθανών να μην της τοποθετήσαμε τις σιαγώνες σωστά.
Ουσιαστικά εδώ τελείωσε το μεγαλύτερο  μέρος της δουλειά μας.

Τώρα θα τοποθετήσουμε τους βραχίονες στην εξωτερική πλευρά της κιθάρας.
Προσοχή τα αμύγδαλα/πίροι στην πλευρά που βιδώνουν έχουν καρέ….τι είναι αυτό?
Είναι τα δοντάκια (σαν γρανάζι) που έχουν μετά το σπείρωμα, προσοχή να μην χαλάσουμε τα δοντάκια…….εκεί στο καρέ θα τοποθετήσουμε τον βραχίονα D (Φωτο16).

Προσοχή δεν αποσυνδέουμε τους δύο βραχίονες από το αξονάκι!!!
Και φυσικά όπως ξαναείπαμε δεν περιστρέφουμε τους βραχίονες γύρο από το αξονάκι!!!

Δεν χτυπάμε με σφυρί δεν βαράμε όπου βρούμε, αν δεν μπαίνουν οι βραχίονες είναι επειδή έχουν αλλάξει θέση.

Μην πανικοβάλλεστε είναι πολύ εύκολο να τοποθετηθούν.

(Φωτο 16)
IMGP2380.jpg

Τοποθετούμε αρχικά τον κάτω βραχίονα στον πίρο με το καρέ.
Θα τον βάλουμε με γωνία που φαίνεται στην προηγούμενη φωτογραφία θέση G ή και ένα με δύο δόντια ποιο κάτω θέση F.
Έχει σημασία να κάνει όλοι την διαδρομή ο βραχίονας και κατά συνέπια το αμύγδαλο που ανοιγοκλείνει την σιαγώνα.

Προσέχουμε να μπει στο καρέ με λίγη δύναμη και όχι με υπερβολική δύναμη-πίεση-βία. Μετά βιδώνουμε, όχι μέχρι τελικής πτώσης….δεν τελειώσαμε ακόμα.
Τώρα θα τοποθετήσουμε τον επάνω βραχίονα. Έχουμε χαλαρό το παξιμάδι του κάτω βραχίονα τόσο ώστε να μην βγαίνει από το καρέ του.
Κανονικά εφόσον δεν τον περιστρέψαμε γύρο από το αξονάκι, θα πρέπει να μπει με την μια στην θέση του, όμως μην σας τρομάζει αν δεν μπαίνει. Επιμένω μην βάζετε  δύναμη, ούτε να βιδώσετε το παξιμάδι αν δεν έχει μπει στο καρέ ο βραχίονας….θα κάνετε ζημιά!!
Προσπαθούμε να τον βάλουμε και δεν μπαίνει;…περιστρέφουμε ΜΟΝΟ τον επάνω βραχίονα μία στροφή προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά γύρο από το αξονάκι.
ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΤΟ ΑΞΟΝΑΚΙ…..το κρατάμε σταθερό!!!!!
Το αξονάκι έχει ανάποδο σπείρωμα, όπως και το κόντρα παξιμάδι στον κάθε βραχίονα, και συγκλίνει ή αποκλίνει τους βραχίονες,.
Αν δεν μπει περιστρέφουμε τον βραχίονα άλλη μία με τον ίδιο τρόπο όπως και προηγούμενα(αν ξεκινήσαμε αριστερόστροφα, το κάνουμε πάλι αριστερόστροφα).
Το ποιο πιθανόν είναι να μπει στο καρέ μετά από μία ως και τρεις περιστροφές.
Επίσης οι δύο βραχίονες δεν είναι απαραίτητο να είναι παράλληλοι…..άλλωστε όσο κα να προσπαθήσετε το ποιο πιθανό είναι να μην γίνεται.
Αν παρατηρήσετε στην προηγούμενη φωτογραφία (Φωτο 16), οι νοητοί άξονες
H και G δεν είναι παράλληλοι.
Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να τοποθετηθούν οι βραχίονες χωρίς να γυρίσει στο ελάχιστο κανένας πίρος/αμύγδαλο, με αποτέλεσμα να μεταβληθεί η παραλληλία τους, το σημείο μηδέν(θέση απόλυτης εφαρμογής με τις σιαγώνες), και φυσικά οι δύο βραχίονες να τείνουν στην παραλληλία, όσο είναι δυνατό (σχέδιο 17).

(Σχεδιο 17)
inbreak2o.jpg

Επίσης θέλουμε οι δύο βραχίονες να κάνουν την ίδια κίνηση.
Τι σημαίνει αυτό?
Πρέπει όταν λειτουργεί το σύστημα του βραχίονα από την εξωτερική πλευρά της κιθάρας, στην εσωτερική, οι σιαγώνες να απομακρύνονται από τα αμύγδαλα στην ίδια απόσταση (σχέδιο 18). Αυτή είναι και η σωστή λειτουργία του όλου συστήματος.

(Σχεδιο 18)
inbreak4oa.jpg

Όταν επαναφέρουμε τον βραχίονα στην αρχική θέση, δεν πρέπει να ανοίγει καμία σιαγώνα.
Πρέπει δηλαδή να εφάπτονται και οι δύο τέλεια πάνω στα αμύγδαλα, χωρίς να μεταβάλετε η παραλληλία τους.
Εφόσον όλα δουλεύουν κανονικά βιδώνουμε κανονικά τα δύο παξιμάδια που συγκρατούν τους βραχίονες στους πίρους.
Τώρα είμαστε έτοιμοι να τοποθετήσουμε την κιθάρα στο ταμπούρο του τροχού, και εκείνο πίσω στην θέση του στα καλάμια του μπροστινού συστήματος, με τον ίδιο τρόπο όπως τον βγάλαμε.
Συνδέουμε την ντίζα του χιλιομετρητή και την ντίζα του φρένου.

Τώρα θα κάνουμε την τελική ρύθμιση.
Μηδενίζουμε το ρεγουλατόρο που υπάρχει στην μπότα λίγο πάνω από το σημείο που δένει ο άξονας( τον βιδώνουμε τέρμα) και αν έχετε και τον ρεγουλατόρο της μανέτας του φρένου (τον βιδώνουμε τέρμα και αυτόν).
Περιστρέφετε τον τροχό και πατάτε φρένο….δεν φρενάρει ο τροχός, τότε αρχίζετε να ξεβιδώνετε τον ρεγουλατόρο της μπότας μέχρι η ρόδα να φρενάρει λίγο (αν έχετε και στην μανέτα χρησιμοποιήστε και εκείνον) ή να ακούσετε ένα ελαφρύ ξύσιμο.
Κατά το ξεβίδωμα του ρεγουλατορου τεντώνουμε την ντίζα, μικραίνουμε την διαδρομή της μανέτας.
Τώρα είμαστε έτοιμοι για την πρώτη βόλτα…….ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Το ποιο πιθανό είναι να ξανά χρειαστεί ρύθμιση ο ρεγουλατόρος της ντιζας.
Από τον ρεγουλατόρο της μανέτας διορθώνεται αυτή την διαφορά που θα σας δώσει το καλύτερο, αποτελεσματικό φρενάρισμα.
ΠΡΟΣΟΧΗ τα φρένα επειδή τα καθαρίσαμε πιάνουν πάρα πολύ καλά!!!!
ΚΟΚΑΛΩΝΟΥΝ και μπορεί να πέσουμε!!!
Οπότε  θα ήταν απαραίτητο να κάνετε μία ποιο χαλαρή ρύθμιση για τα πρώτα μέτρα και φρεναρίσματα, μετά από αυτά το προσαρμόζεται σιγά σιγά με τον τρόπο που είπαμε προηγούμενα.

Σημαντική σημείωση
Πολύ όπως και εγώ την έχω πατήσει με την ρύθμιση των φρένων. Τις αιτίες που ξεκίνησα να ασχοληθώ τις ανέφερα στην αρχή.
Στα συνεργεία και στα βουλκανιζατέρ όλοι μα όλοι πειράζουν το αξονάκι που είπαμε πως δεν πειράζουμε ποτέ μα ποτέ, παρότι το manual και το owner’s manual γραφεί πώς να γίνει η ρύθμιση με την χρήση αυτού του περιβόητου μικρού άξονα.
Γιατί όμως?
Πολύ απλά, αν μεταβάλουμε την απόσταση μεταξύ των βραχιόνων με την χρήση του άξονα ενώ είναι τοποθετημένο το σύστημα των βραχιόνων πάνω στην κιθάρα, τότε κατά την επαναφορά το ένα από τα δύο αμύγδαλα θα ανοίγει την σιαγώνα του ανάποδα από το κανονικό με αποτέλεσμα να φρενάρει το ταμπούρο συνέχεια (σχέδιο 19).

(Σχεδιο 19)
inbreak5o.jpg
Όταν θα πάμε να φρενάρουμε θα δουλεύει μόνο η μία σιαγώνα και φυσικά επειδή θα εφάπτεται συνεχεία η άλλη επάνω στο ταμπούρο θα υπερθερμαίνεται όλο το σύστημα φρένα/κιθάρα/ταμπούρο….αφήστε το γεγονός πως θα οδηγείτε μία φρεναρισμένη μοτοσικλέτα που έτσι και αλλιώς έχει χαμηλές δυνατότητες με ότι συνεπάγεται αυτό.(το είπα και στην αρχή, αλλά έτσι είναι).

Τέλος και καλή διασκέδαση…..

Η όλοι δουλειά και τα συμπεράσματα έγιναν από εμένα και είχαν αποτέλεσμα στη λειτουργία της μοτοσικλέτας μου και στην σημαντική βελτίωση των φρένων της.
Και φυσικά δεν είμαι μηχανικός οπότε οποίος θέλει μπορεί να με αμφισβητήσει για αυτά που λέω και γιατί όχι να με διορθώσει αν κάνω κάτι λάθος.

Νίκος κατά forum bbk
Καλά χιλιόμετρα σε όλους και άπεφτοι!!!

Δημοσιεύτηκε
Μπράβο Νικολή,
πολύ καλή συγγραφή! (...μέχρι κι εγώ τα κατάλαβα!)
...τώρα γνωρίζω σε ποιόν να απευθυνθώ για να [b]μου φτιάξει[/b] τα φρένα!
Στον επόμενο καφέ στην "Νεφέλη" ...ξέρεις με τί θα ασχοληθούμε, έτσι;
Κ.
Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας
Κωνσταντίνος Royalist
...τώρα γνωρίζω σε ποιόν να απευθυνθώ για να [b]μου φτιάξει[/b] τα φρένα!
Στον επόμενο καφέ στην "Νεφέλη" ...ξέρεις με τί θα ασχοληθούμε, έτσι;
Κ.




Εεεεε θα παίξουμε τάβλι… ή Θανάση ….ή θα ψήσουμε καμιά πανσέτα…… δεν μπορώ να φανταστώ… κάτι!!!!
;D

Δημοσιεύτηκε
Πολύ καλή η περιγραφή της διαδικασίας μαζί με τις φωτογραφίες. Να υποθέσω ότι πέρα από τα της αφαίρεσης του τροχού και των βραχιόνων τα ίδια ισχύουν και για το πίσω ταμπούρο; Κάποιοι έχουμε τη C5 και σε αντίθεση με τους πιουρίστες έχουμε δίσκο (του διαβόλου πράγματα) μπροστά.  ;D
Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας
Να είσαι καλά…….η αλήθεια είναι ότι δεν ασχολήθηκα με το πίσω.
Το πίσω δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο.
Όταν θα το λύσω θα κάνουμε ένα θέμα και για το πίσω ….προς το παρόν βροχή, βροχή με έχουν σπάσει τα νεύρα.
>:(
  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε
Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο!!!! λοιπον,παω και γω σε λιγο να το λυσω γιατι απο φρενα δεν τα παμε καλα...εχει και χαλια καιρο,οποτε ευκαιρια για καμια επισκευουλα και μουτζουρωμα..!!  σε ευχαριστω!!!
Δημοσιεύτηκε

σωστα..παιζει να ναι και τα παραγωγης ελαστικα αυτα που φοραει...

θα θελα ομως να βρω τα firestone deluxe.νομιζω οτι ταιριαζουν γαντι στο προτζεκτ που εχω σκοπο να κανω στη γιαγια

xl_CB_03_0071.jpg

  • 10 months later...
Δημοσιεύτηκε
bbk
...αποφάσισα να κάνω και εγώ κάποιες δουλίτσες που χρειαζόταν η “Nargis”. ……..ναι ναι ζήλεψα…τι μόνο αυτός θα περνάει όμορφα με το «κορίτσι» του και θα την κανακεύει?



Τέλος πάντων, η παράθεση δεν έχει σχέση... :angry009:

Επιχειρώντας να αλλάξω τα φρένα στην 350 με έπιασε σύγκριο όταν θυμήθηκα το άρθρο του μπιμπίκη με τα σχεδιαγράματα κ.λπ. Λέω που θα μπλέξω τώρα. Όμως ήταν τόσο μα τόσο απλό.
Έβγαλα την κιθάρα και την κούρδισα γυάλισα αφού είχα αποσυναρμολογίσει όλα τα μπλιμπλίκια της.
Το κόλπο ξέρετε πιο είναι για να μη διαβάζεται όλα τα παραπάνω;
Τα δύο αμύγδαλα θα τα ευθυγραμμίσετε με την διάμετρο του κύκλου της κιθάρας, θα βάλετε τα μοχλικά (ενωμένα με την ντίζα - εξάγωνο σιδεράκι) στο καρέ των αμυγδάλων προσέχοντας να μην κουνηθούν τα αμύγδαλα. Μετά θα βάλετε τις σιαγόνες ανοίγοντας τα ελατήρια με τα στιβαρά σας μπράτσα. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο.
Αν δείτε ότι κάποια σιαγώνα στραβοπατάει λίγο πάνω στο αμύγδαλο τότε με μία μικρή ρύθμιση της ντίζας (εξάγωνο σιδεράκι) των βραχιώνων θα την ευθυγραμμίσετε.
Αυτό που λέτε έκανα και όταν πήγα βόλτα την 350 τα φρένα ήταν σπογγοειδώς σούπερ.. ;))

Συμβουλή: Να προσέξετε όταν μοντάρετε τους βραχίωνες στα καρέ ο μεγάλος (ο κάτω) στο πίσω μέρος θα έχει κλίση προς το έδαφος ώστε να μπορείτε μετά να πάρετε τα μπόσικα από τον κάτω ρυθμιστη της ντίζας.

:bike:

  • 2 years later...
Δημοσιεύτηκε
Αυτό το ξέρατε?
Τι κάνει το άξονακι που ειναι στον μπροστινό τροχό?
Αυτό με τα σπειρωματα αριστερόστροφα και δεξιόστροφα!
Αυτό ντε που έσπασε του φίλου μας τις προάλλες!
Η δουλειά του ειναι ως ρυθμιστικό!
Τι ρυθμίζει?
Όταν φθείρεται σιγά σιγά το υλικό των σιαγονων (θερμουιτ)έχετε παρατηρήσει πως η Μανέτα του φρένου κολλάει συχνά και δεν εχει επαναφορά,
Ε! Ρυθμίζοντας αυτό το άξονακι επαναφερεις την σωστή λειτουργία της Μανέτας γιατί έχεις ξαναφερει τις σιαγονες στην σωστή απόσταση μέσα στην φωλιά!
Αυτά!

Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος

Δημοσιεύτηκε
Μεγάλη προσοχή όμως!
Μονο όταν θα ξεκινήσει η Μανέτα να κολλάει θα πρεπει να επενεργηςουμε επάνω στην ρύθμιση του αξονακιου ώστε να επανέλθουν οι σιαγονες!και αν κάποιος δεν το εμπιστεύεται καλύτερα να του την κάνει αυτή τη ρύθμιση μάστορας που γνωρίζει ώστε να μην πατήσουν οι σιαγονες μονοπατα!
Δημοσιεύτηκε
Και οπως πολλή σωστά ανάφερε και ο φίλος BBK στην #4 απαντηση αν πάμε σε βουλκανιζατέρ ή κανά μάστορα γενικά μηχανών το πρώτο που θα πειράξει θα ειναι το άξονακι και θα το ματσολιασει .... Θέλει συγκεκριμένο τροπο ομοιόμορφο ωστε να μην χαθεί η παραλληλοτητα μεταξύ των σιαγονων!
Δημοσιεύτηκε

Ε! Ρυθμίζοντας αυτό το άξονακι επαναφερεις την σωστή λειτουργία της Μανέτας γιατί έχεις ξαναφερει τις σιαγονες στην σωστή απόσταση μέσα στην φωλιά!
Αυτά!

Χρήστο ξέρεις να το ρυθμίζεις για να μας/μου δείξεις..;

Δημοσιεύτηκε
Χρηστο οταν στην αρχη πηρα το Enfield και πελαγωσα με το μπροστινο
Ενας μαστορας μου ειπε οταν κολαει το φρενο κ δεν επαναφερει να βαζω απο μια σβελτη ψεκασια wd-40
Στα κιτρινα βελακια

.....το κολπo επιασε !!!!
.....δοκιμασε το!!!!

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/661/UHFHxA.png

Επεξεργάσθηκε από το μέλος stekouros

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Χρηστάρα το αξονάκι είναι για να κινει στην ίδια φορα με την ίδια γωνία τα δύο αμύγδαλα και μόνο αυτο.

Αν αρχήσει να κολλα η δαγκάνα έχει μαζέψει μακα και θέλει καθάρισμα.

Στεφανε το W40 κάνει δουλεια μονο στην αρχη του προβλήματος με τον χρόνο όμως και τα χιλιόμετρα το καθαρησμα με λύσημο και δέσημο δεν το γλητώνεις...

...η ρύθμηση είναι καλύτερα να γίνετε απο τα δύο ρηθμηστικα στην μπότα και την μανέτα...

 

...και

 

...όπλάκιαααααααα...!!!

Δημοσιεύτηκε

Σας αναφερω ακριβως πως το αναφερει το εγχειριδιο.

Οι ρυθμισεις της ραβδου  χρησιμοποιουνται για να μαζευουν την φθορα των σιαγονων αποφευγοντας ετσι κολλημα του λεβιε.

 

απο την στιγμη που το λεει ο ιδιος ο κατασκευαστης ,ισχυει.

 

η ουσια ειναι ,ποιος μαστορας εδω στην ελλαδα μας το εχει πει ,και κυριοτερα αν ξερει να το κανει σωστα .

 

εγω δεν το εχω επιχειρησει,πιστευω πως δινοντας ομοιομορφα ισες στροφες μαζεμα επανω και κατω θα γινεται ,δεν μου κανει και τοσο επιστημη αλλα το φοβαμαι προς το παρων να το ρισκαρω μονος μου χωρις την επιβλεψη μαστορα που το ξερει και το εχει ξανακανει.

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Χρτησταρα έχεις δίκαιο, το γράφει στο μανουάλι....όμωςςςςςςς....

....για να φας τα φερμουιτ απο τις σιαγωνες της Enfield πρέπει να κατεβεις τον Ολυμπο φρεναρηστος με 200km/h...

 

... και πάλι δεν ξέρω αν θα μπορουσαν να φαγωθουν...

 

 

...το βασικότερο κατα την γνώμη μου είναι πως πρώτα αρχήζουν να μαγκώνουν οι σιαγώνες και μετα να τρώγοντε...

...οπότε όταν αρχίζουν να μαγκόνουν ότι και να κάνεις αν δεν καθαρήσεις την κιθάρα δεν γίνετε τίποτα, μακροπρόθεσμα θα μαγκώνουν όλο και πιο πολυ με αποτέλεσμα να πηγαίνεις στο τελος φρεναρηστος, που είναι και το χειρότερο...

 

...και το φρεναρηστος έχει πολλα επακόλουθα...

...υπερθέρμανση, μονοπατο φαγωμα, κουραση στην μηχανη και κυρίος μη επαρκες φρενάρησμα και στο τέλος επικοινδυνο...

Επεξεργάσθηκε από το μέλος bbk

Δημοσιεύτηκε
Χρηστο να φανταστεις στο xitckock σε ενα αρθρο για τα φρενα λενε οτι πρεπει να τρυπισεις με με μικρου χιλιοστου τρυπανι το μακροστενο αξονακι για κοντρα στα σφυξιματα για να ανοιγουν συγχρονισμενα Οι σιαγονες
Moto gp φρενα λεμε!!!
Δημοσιεύτηκε
Ένα πείραμα θα μας δείξει πως γίνεται,διατηρώντας την παραλληλοτητα στα δυο εξωτερικά αμύγδαλα που περνά το άξονακι απο μέσα τους κατα το σφίξιμο των δυο παξιμαδιων,λογικά έχεις ευθυγραμμισμένο και παράλληλο και το έσω σύστημα σιαγόνων ,έσω αμυγδάλων.

Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος

Δημοσιεύτηκε

Ο πιο σωστός έλεγχος, αλλά επίπονος και χρονοβόρος, είναι να τα βγάλεις όλα να τα καθαρίσεις, να τρίψεις τις σιαγόνες, να τις τοποθετήσεις, να τις ρυθμίσεις όπως εσύ πιστεύεις ότι είναι σωστα στο περίπου, να κάνεις κανά χιλιόμετρο, να λύσεις την κιθάρα, να ελέγξεις το πάτημα (αποτύπωμα τριβής) στις σιαγόνες αν πατάνε παράκεντρα και αναλόγως να ξαναρυθμίσεις τα δύο μοχλικά ώστε το σημείο τριβής να είναι πιο συμμετρικό. Να τα βάλεις και να ξαναδοκιμάσεις. Ουφ κουράστηκα και μόνο που το έγραψα.. :blink:

Το παραπάνω δεν το έχω δοκιμάσει αλλά πιστεύω πως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το ελέγξεις. Όποιος θα το κάνει ας κρατήσει σημειώσεις να μας πει πως θα στρέψουμε την ράβδο ώστε να μπατάρουν αναλόγως οι σιαγόνες. Κι αν το καταλάβουμε σφύρα μου.. :emotions33:

 

Βέβαια αν έχεις μια μέγγενη στο τραπέζι της κουζίνας, ανεβάζεις όλη τη ρόδα, μαγκώνεις σταθερά τον άξονα, λες της γυναίκας σου να γυρνάει τη ρόδα κι εσύ με τα στιβαρά μπράτσα σου (αν έχουν tatoo ακόμα καλύτερα) πιέζεις τα μοχλικά να φρενάρουν και ελέγχεις το πάτημα αποφεύγοντας το βάλε βγάλε τη ρόδα στη μοτοσικλέτα. Αν έχει στιβαρά μπράτσα και η γυναίκα είναι μεν καλό ώστε να γυρνάει με δύναμη και ταχύτητα τη ρόδα, αλλά κακό για την υγεία μας όταν το αντιληφθεί και αρχίσουν οι τηγανιές.. :madwife:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απαντήστε σε αυτό το θέμα...

Παρακολουθείται από 0

  • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που βλέπουν αυτή τη σελίδα.

Account

Navigation

Αναζήτηση

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.