Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Royal Enfield Forum Greece

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Βελτιώσεις , επισκευές χρόνιων παθήσεων σε Enfield Bullet 500

Δημοσιεύτηκε

Εδω  ας βαζουμε οτι μας ανησυχει μηχανολογικα για τις μηχανες μας σκεψεις για βελτιωσεις ερωτησεις και ει δυνατον απαντησεις.

Να και μερικες φωτο απο τη μηχανη για να παρετε μια ιδεα . :cool44:
DSC00240.jpg

DSC00241.jpg
Ο ανορθωτης απο Kawa "προδιδει" το 3φασικο κυκλωμα που εχει πια η Ενφιλντ, καθως και το ΑΜΑL το 30αρι που την ταϊζει. :roll:
DSC00244.jpg
Εδω το πισω φαναρι χρηζει ρεστο ,ειναι κιαυτο στο 5ετες... :smile:
DSC00245.jpg

DSC00246.jpg

DSC00247.jpg
Περισσοτερες ζουμερες πληροφοριες για τις βελτιωσεις που εχει και για τα επομενα που ερχονται στην πορεια των συζητησεων μας ! :lipsrsealed:

Featured Replies

Δημοσιεύτηκε

Όπως τα λέει ο μπιμπίκης είναι,

το πρότεινα και στον μάστορά μου και η απάντησή του:

"καλά κοτζάμ ψυγείο έχεις εδώ, δεν σου φτάνει;"

δείχνοντάς μου το κάρτερ λαδιού,

το οποίο όντας ξεχωριστό λειτουργεί σαν ψυγείο.

 

Και το έχω τσεκάρει, η θερμοκρασία του λαδιού

σε ταξίδι είναι περίπου 80-90 βαθμούς C.

Δημοσιεύτηκε

εγω θα θελα να μετρησετε ποση ειναι η θερμοκρασια του λαδιου αφου φυγει απο την κεφαλη (αν μπορει να γινει βεβαια αυτο). εννοειται πως μολις πεσει στο καρτερ ψυχεται. ομως η κεφαλη ειναι που εχει το προβλημα. μη ξεχναμε πως εκει γινεται και η καυση, οχι στο καρτερ. λογικο ειναι το καρτερ να εχει χαμηλωτερες θερμοκρασιες

Δημοσιεύτηκε

αντλιες λαδιου με μεγαλο εμβολο και κοκορακια με μεγαλυτερη διοδο λαδιου ( τις ειχα κανει και τις δυο μετατροπες στην 500αρα μου) και περναει περισσοτερο λαδι αρα μειωνεις και τις θερμοκρασιες ,σε συνδιασμο με αλλαγη λαδιων κανονικα οποτε προβλεπεται και αλλαγη φιλτρου επισης και ολα καλα , ετσι δεν ειναι ρε παιδια ?

Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος

  • 2 εβδομάδες πριν...
Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Κακα τα ψεματα , σε θερμοκρασιες περιβαλλοντος πανω απο 40 C οτι και να κανεις ετσι οπως ειναι στημενα τα Ενφιλντ θα υπερθερμανθουν με τον ενα ή αλλο τροπο. Απλα εγω το καλοκαιρι στην αλλαγη λαδιου βαζω 60αρι της Valvoline που χρησιμοποιω και στο χαρλευ. Το χειμωνα 20-50 ειναι μια χαρα.

Στην κινηση μεσα με δεδομενες τις ζεστες της Αθηνας υπαρχει θεμα που το ψυγειο λαδιου δεν το λυνει απλα το χειροτερευει (στις χαμηλες ταχυτητες και στο σταματα - ξεκινα και φαναρια κανει το μηχανακι να κοπαναει χειροτερα).Για μενα το πιο παχυρευστο λαδι με το υψηλοτερο ιξωδες ειναι το ιδανικο στην περιπτωση μας.

Δημοσιεύτηκε

Γιώργο θεωρείς πως ακόμη κι αν ταξιδεύεις με τέτοιες θερμοκρασίες

πάλι υπάρχει πρόβλημα μιας και το λάδι (20-50) γίνεται ψιλό σα κατρουλιό..; :think:

Το 60άρι λάδι δεν είναι επικίνδυνο να σου τινάξει καμιά αντλία

ειδικά αν σου κάνει και ανάποδη όταν είναι παγωμένα;

Αν για παράδειγμα φύγω από το καμίνι της Αθήνας με 60άρι λάδι

με προορισμό την επαρχία ή και βόρεια όπου οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες,

δεν θα υπάρχει πρόβλημα με το παχύρευστο λάδι;

Τα βράδια θα θέλει περισσότερο ζέσταμα, έτσι δεν είναι;

 

Τη σύμβουλή σου την έχω ξανακούσει από παπούδες μηχανόβιους.. :bike:

Πες μας όμως, όταν χρησιμοποιείς 60άρι λάδι συμπεριφέρεσαι διαφορετικά (χρήση) πάνω στη μοτοσικλέτα;

(π.χ. περισσότερη ώρα ζέσταμα κατά την εκκίνηση).

Είναι επαρκής άραγε η διατομή του κυκλώματος λίπανσης ώστε να ανταποκριθεί στη μεγαλύτερη πίεση του λαδιού;

Δημοσιεύτηκε
πραγματι και στα χαρλευ που ειχα το καλοκαιρι ο μαστορας μου μου ΄λεγε να βαζω 60αρι και επισης χαλαρωνε τις βαλβιδες ( τις ρυθμιζε να δουλευουν πιο ανοιχτα )
Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

"συμβουλη απο παππουδες μηχανοβιους"  :cheers: χαχαχαχα 48 ειμαι , αμα πιανομαι για παππους απο τωρα ...

Λοιπον σοβαρα τωρα , υπαρχουν συμβουλες που ισχυουν και αλλες που δεν.... αυτη ειναι μια που ισχυει. Οσο και να πεσει η θερμοκρασια οταν παρει μπρος η "κουδουνα" σε 5 λεπτα τα εχει κανει τα λαδια κολαση το καλοκαιρι . Ειχα στην κατοχη μου ανα τα ετη αρκετα μαντεμια με αρκετες ιδιαιτεροτητες (και ακομη εχω :D) . Τοτε τα λαδια που παιζαμε ηταν straight grade και οχι multigrade , οποτε παιζαμε με 30ρι το χειμωνα και 50ρι Delvac (Diesel δηλαδη) το καλοκαιρι .Ακομη εχω ενα 18λιτρο με 50ρι Delvac που το εχω καβα για τις δυσκολες (οταν δεν υπαρχει το Valvoline ). Τα μαντεμια δουλευουν ραπτομηχανη με δαυτο ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ αυτα με ξερα ωστηρια -τα τεμετερα δηλαδη-.

Δημοσιεύτηκε

Έθεσα στον Hitchcock το ερώτημα για τη δυνατότητα χρήσης διαφορετικού λαδιού μηχανής από SAE 20-50 κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και ιδού η απάντησή του :

 

"Hi

 A SAE20-50 will provide engine protection in ambient temperatures in excess of 40 degrees Celsius. We would not recommend using any alternative"

Δημοσιεύτηκε

 We would not recommend using any alternative"

 

Χμ..... :think:

Τώρα ποιος έχει δίκιο;

Ακόμη και να αποφεύγουμε την καταπόνηση της μοτοσικλέτας μας σε συνθήκες κίνησης των μεγαλουπόλεων,

παρατήρησα ότι ακόμη και στο πολύωρο  ταξίδι ο ήχος του κινητήρα είχε αλλάξει και "κοπανούσε",

δηλαδή τα λάδια του είχαν λεπτύνει τόσο που πια άκουγες το χτύπημα των μετάλλων, ειδικά στα κοκόρια.

Πραγματικά κάτω από τέτοιες συνθήκες την φοβήθηκα, αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι,

δεν σταματάς εύκολα σε εθνική οδό, γι΄αυτό χίλιες φορές προτιμώ επαρχιακούς δρόμους.

 

Επειδή είμαι ολίγον γεροπαράξενος και υποψιάρης, επιφυλάσσομαι της συμβουλής του κ. Χιτσκουρίδη,

άλλωστε ανταλλακτικά θέλει να πουλάει.

Όμως θα προτιμήσω την μέση λύση, 20-50 λάδι και αποφυγή εθνικών οδών και μποτιλιαρίσματος. :rtfm:

Και αυτό μέχρι να κάνω την αρχή.

Δημοσιεύτηκε
o hitchcock λεει αποκλειστικα 20-50 , ο κατασκευαστης στο εγχειριδιο του που υπαρχει στο φορουμ στα ελληνικα λεει SAE 50 η SAE 20-50 (δηλαδη σου δινει 2 εναλλακτικες ), ΔΙΑΛΙΕΧΤΕΕΕΕΕΕ !!!!!!
Δημοσιεύτηκε

νοε φιλος με 500 το παιρνω βολτα- πανω απο τα 60 ερχοταν ενας χτυπος απο τον κινητηρα.του λεω μην στεναχωριεσαι ηλια θα βρουμε την ακρη.εγω νομισα πως ηταν κενα απο το κουζινετο του στροφ.  .σηκωνουμε κυλινδρο πυρος πιστονιου και μπιελα 0 κενα.τρελαθηκα.λυσσαξα να βρω τη λυση.και τι δε λυσαμε!!!.μετα απο μερες τελικα αφου βγηκε η ψυχη μου βρηκα το προβλημα.ξερεις τι ηταν? . . . . .ενω του ειχα ρυθμισσει τελεια το αβανς στο 0.8 και διακενο πλατινας ΑΝΣ στα 0.35. αποφασισα να κανω δυναμικο χρονισμο του αβανς.ξεθαψα μια στροβοσκοπικη λυχνια που ειχα για για το παλιο μου bmw r 80 που ρυμιζα καποτε το αβανς.με το βουλλετ ομως ολα ειναι αλλιως γιατι δεν υπαρχουν σημαδια στο βολαν. οποτε μπηκα διαβασα http://www.hitchcocksmotorcycles.com/pictures/content6/electronic_ignition.pdf      και εκανα οτι εκανε ο τυπος εδω 

    .διαπιστωσα οτι με το στατικο χρονισμο ημουν 15 μοιρες στροφαλου εκτος σωστου χρονισμου δηλ. ενω το αβανς το  χα ρυθμισε τελεια στην πραγματικικοτητα το αβανς ηταν στο γαμο του κουτρουλη.ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΠΩς ΤΑ ΝΤΙΣΤΡΙΜΠΙΤΕΡ ΤΩΝ BULLET EINAI ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ.ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΡΥΘΜΙΖΕΙΣ ΤΟ ΑΒΑΝΣ ΔΗΛ. ΤΙΣ ΠΛΑΤΙΝΕΣ ΜΕ ΛΥΧΝΙΑ  ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ Τ Ι Π Ο Τ Α     !!!!    ΕΤΣΙ ΑΝΤΙ STATIC TIMING EKANA DINAMIC TIMING και στο μηχανακι του φιλου στην εθνικη δεν ακουγονται πλεον τιποτα. απο εμπειρια οταν ακουγεται κατι σπανια αλλαγη ιξωδες λαδιου φερνει λυση.         ΑΑΑΑΧΧΧΧ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ.

Δημοσιεύτηκε

Αυτό ακριβώς το βίντεο σε συνδυασμό με τις οδηγίες του Χίτσκοκ με βοήθησαν να χρονίσω την ηλεκτρονική (Boyer MK4) στην 500άρα μου. Αφού βρήκα με διπλό έλεγχο, (ρολόι στην τρύπα του μπουζί και τον δίσκο στην γεννήτρια) τα σημάδια μου έπρεπε αυτά να συμπέσουν με τον φωτισμό του στροβοσκόπιου   στις 3500 στροφές περίπου. Αν είχα πρόβλημα αρκούσε μια ελάχιστη στρέψη της πλάκας των ματιών της ηλεκτρονικής στον πλατινοφόρο έως να πετύχεις τον απόλυτο συγχρονισμό των σημείων με το στροβοσκόπιο.

 

Ακόμα δεν μπορώ να χωνέψω πως δεν μπορούν στην αντιπροσωπεία να το κάνουν.. :mad2:

 

Όμως Στέφανε με την ηλεκτρονική έχουμε σταθερά μεταβαλλόμενο αβάνς ΠΑΝΤΑ. Με τις πλατίνες δεν συμβαίνει το ίδιο, διότι το αβάνς μεταβάλλεται μηχανικά με το φυγοκεντρικό σύστημα που υπάρχει πίσω από την πλάκα των πλατίνων. Δε νομίζω δηλαδή ότι είναι αξιόπιστη η ρύθμιση ΠΟΤΕ, δεν μπορείς να εμπιστευτείς τα ελατηριάκια και το όλο αρχαίο σύστημα του φυγοκεντρικού μηχανισμού. Για τον λόγο αυτό (και ειδικά στην 500άρα) πιστεύω ότι είναι μια από τις καλύτερες αναβαθμίσεις η ηλεκτρονική.

 

Πάντως έχει ενδιαφέρον η άποψή σου και δεν γνώριζα ότι μπορείς να ρυθμίσεις και τις πλατίνες στροβοσκοπικά.

Όταν βρήκες το σωστό σημείο με το στροβοσκόπιο κοίταξες με το ρολογάκι να δεις σε πιο ακριβώς σημείο ήσουν πριν το ΑΝΣ;

Ήταν το 0,8..;

Δημοσιεύτηκε

noe μετα τις 3500 rpm δε νομιζω με to BOYER να ανοιγει παραπανω η γωνια του αβανς.αλλα μπορει να κανω λαθος.σε αυτο που με ρωτησες δε το ψαξα.αλλα λογικα αφου πειραξα την πλακα θα αλλαξε και στο μικρομετρο η ενδειξη.

  • 3 months later...
Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Οπως θα θυμουνται οι συμμετεχοντες της εκδρομης στη Λειβαδια , η "γλυκια" μου μου παρουσιασε μια διαρροη λαδιου απο τον αποσυμπιεστη και πολυ ευστοχα εις εκ των συνδαιτημονων  παρατηρησε οτι ο Γρηγορης της αντιπροσωπειας ειχε πει κατα το παρελθον οτι τοιαυτη διαρροη υποδηλωνει φθαρμενο οδηγο εξαγωγης.

Μετα απο λιγο ψαξιμο στην κεφαλη αφου αποκοληθηκε απο το κυριως σωμα της μηχανης εφτασα και εγω στο ιδιο συμπερασμα και με τη συμφωνη γνωμη του Γρηγορη την εδωσα για αλλαγη οδηγων. Αλλαξα και τους 2 και απο φωσφορουχο μπρουτζο που ειχα εβαλα χυτοσιδηρους παλι. Απλα με το πειραγμα της μηχανης (παραπανω κυβικα και συμπιεση ) ο αδυνατος κρικος που ηταν οι οδηγοι απλα ενεδωσαν. Ειχα αλλαξει και ελατηρια βαλβιδων με πιο σκληρα και ΔΕΝ ειχα βαλει τσιμουχες βαλβιδων γιατι η Ενφιλντ στο συγκεκριμενο δεν τις βαζει.Εγω βεβαια αφου αλλαξα και εβαλα μπρουτζο επρεπε να βαλω αλλα.... Οπως και ναχει περιμενω αυριο μεθαυριο να την παρω στα χερια μου και να δεσω. 60€ η κεφαλη , 15€ η φλατζα συμπιεσης και τα εργατικα τζαμπα .Καλο ντηλ. Θα σας κρατησω ενημερους για την προοδο .

Επεξεργάσθηκε από το μέλος Γιώργος

Δημοσιεύτηκε
εγω φιλε μου Γιωργο το ειχα παρατηρησει και σου το ειπα το πρωι στο περιπτερο πριν την αναχωρηση και σου ειχα πει οτι αυτο με το λαδι στον αποσυμπιεστη μου το ειχε μαθει ο Ουγκο τι σημαινει... παρολο που σε αλλα με ειχε απογοητευσει ο ουγκο τουλαχιστον σε αυτο μου εμαθε τον ευκολο τροπο να καταλαβαινω ποτε την ακουει οδηγος βαλβιδας ... και αν βλεπουμε λαδι στο μπουζι ειναι ελατηριο λαδιου απο το πιστονι .... εγω περιμενω να μας ανεβασεις κανα θεμα ευχαριστο τωρα οπως π.χ με την σπορτστερακλα σου το ironhead να γουσταρουμε !!!!!

Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος

Δημοσιεύτηκε
Φιλε Γιωργο στην Λειβαδια οπως σου ειχα πει ειχα αλλαξει οδηγο εξαγωγης,την διαπιστωση την ειχε κανει ο Γρηγορης,που εκτος απο καλο παιδι,εχει μαθει την Ενφιλντ πολυ καλα.
Δημοσιεύτηκε

και αν βλεπουμε λαδι στο μπουζι ειναι ελατηριο λαδιου απο το πιστονι ....

 

Μία παρατήρηση, όταν το μπουζί είναι λαδωμένο στις σπείρες τότε η πιθανή διαρροή λαδιού είναι από τους οδηγούς βαλβίδων (όπως και με τον αποσυμπιεστή).

Αν το μπουζί είναι λαδωμένο στην ακίδα και στο εσωτερικό του τότε η διαρροή είναι από τα ελατήρια πιστονιού.

Αν είναι όλα λαδωμένα τότε μπορούμε να τηγανίσουμε ομελέτα και λουκάνικα πάνω στην κεφαλή.. :tongue0013:

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Η αληθεια ειναι ετσι οπως την ειδα την κεφαλη με δυο τσιμουχακια στις βαλβιδες το προβλημα λυνοτανε για καμμια 10000χλμ ακομα αλλα μιας που την ανοιξα ... ας παει και το παλιαμπελο !! Στο δρομο ομως παλληκαρι το Ενφιλντ ,  με εφερε πισω μια χαρα και με πηγαινοφερνε στη δουλεια μια βδομαδα μετα.Αν δεν ηταν η διαρροη απο τον αποσυμπιεστη δεν θα το ειχα καταλαβει αρχικα. Τιμιο μηχανακι !!

Δημοσιεύτηκε
  • Συγγραφέας

Ευπειθως αναφερω οτι η ενφιλντ δεθηκε , πηρε μπρος και εκανε και βολτα .Ολα καλα χωρις προβληματα , μπουζι ανοικτο καφε χρωμα , αποσυμπιεστης καθαρος. Ποτε παμε βολτα ;

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απαντήστε σε αυτό το θέμα...

Παρακολουθείται από 0

  • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που βλέπουν αυτή τη σελίδα.

Account

Navigation

Αναζήτηση

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.