Από το μέλος του REOC Δημήτρη Βουρνά που το έχει εγκαταστήσει ήδη σε Bullet 350 του 2025
”
Καλησπέρα παιδιά Δημήτρης Βουρνας εδω από Αγγλία.
Οι προδιαγραφές euro5 έχουν υποχρεώσει τους κατασκευαστες αεροψυκτων μοντέλων να δουλεύουν με φτωχό μίγμα. Το οποίον οδηγεί στον κινητήρα να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Η πρωταρχική αποστολή του fuel-x λοιπόν είναι να μειώσει την θερμοκρασία (και άλλα δευτερεύοντα συνεπακόλουθα όπως η πιο καλή ανταπόκριση στο γκαζι, μείωση στα σκορτσαρισματα κλπ. )
Η αποστολή του ΔΕΝ είναι να αυξήσει την ιπποδύναμη η την τελική ταχύτητα, αυτά είναι μυθοι. Τίποτα δεν πρόκειται να μετατρέψει ένα αερόψυκτο μοτέρ 20 ίππων σε δράκο που αναπνέει και εκπέμπει φωτιές (a fire-breathing dragon όπως λέμε εδώ στην Αγγλία.).
Ο κινητήρας της j-platform των 350 cc παράγεται εργοστασιακά σε μια χαρτογραφική κλίμακα 1 έως 10 στο βαθμό 3 σαν standard. To fuel-x " (προϊόν της Royal Enfield) παραπλανεί" την ECU , τον εγκέφαλο δηλαδή, να νομίζει ότι η εξωτερική θερμοκρασία είναι αρκετά χαμηλότερη της πραγματικής και ούτως το ECU πλουτίζει το μίγμα (κυρίως κατά την επιτάχυνση) και έτσι υπάρχει "γλυκύτερη" ανταπόκριση στο γκαζι.
Η βασική έκδοση του fuel-x (lite) αυξάνει την χαρτογράφηση από το 3 στο 7 χωρίς δυνατότητα άλλης ρύθμισης. Η έκδοση fuel-x (pro) η ποιο ακριβή προσφέρει ρυθμιστή στο τιμόνι για να το αλλάξει ο αναβάτης κατά βούλησιν, κάτι ανάλογο με τις θερμαινόμενες χειρολαβές, από 1 (φτωχό) έως 10 (πλούσιο). Τώρα, κατά πόσον χρειάζεται μοτέρ 20 ίππων ρυθμιζόμενη χαρτογραφηση είναι άλλο θέμα (αποτεινεται κυρίως σε πιο ισχυρούς κινητήρες.)
Έχοντας διαβάσει λοιπόν πολλές απόψεις από διάφορους (στην Αγγλία) όσον προς την εμπειρία τους , αποφάσισα να την βάλω στην καινούρια μου Bullet 350 αλλά σταδιακά και πειραματικά ως έξης :
Αγόρασα από τον Hitchcock ένα θερμόμετρο λαδιού (γύρω στις 30 λίρες) το οποίο αντικαθιστά την εργοστασιακή τάπα . Την έβαλα επιτόπου, στην αντιπροσωπεία (Βάιος Μπακωσης, Λάρισα) πριν καν βγει από την εκθεση) και παρακολούθησα την θερμοκρασία κατά την διάρκεια του στρωσιματος . Ο κινητήρας δούλευε γύρω στους 78-80 βαθμούς με εξωτερική θερμοκρασία γύρω στους 30. Στο πρώτο service to συνεργείο (του έδωσα και μου εγκατέστησε) το fuel-x lite . Αμέσως η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα έπεσε στους 70-72 βαθμούς και το γκάζι είχε καλύτερη απόκριση.
Πόρισμα : Όταν ο κινητήρας ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ δουλεύει πιο "δροσερός" εμένα κάτι μου λέει ότι αυξάνει και η μακροβιότητα του και αυτό μου φτάνει για να δικαιολογήσω την αγορά του εξαρτήματος. Όπως είπα και παραπάνω η καλύτερη απόκριση του γκαζιού είναι υποπροϊόν της πτώσης της θερμοκρασίας.
Η κατανάλωση παρέμεινε η ίδια. (γύρω στα 3λτρ/100 Κm.
Κατά τη γνώμη μου ο ιδανικός συνδυασμός μετατροπής για όλα τα μοντέλα (Meteor, Hunter, Classic , Bullet ) είναι:
Fuel-x lite , DNA φίλτρο και καπάκι και RE eξατμηση (το link pipe, όχι το τελικό) τα οποία επειδη δεν έχουν επέμβαση στον κινητήρα δεν επηρεάζουν την εγγύηση.
The ultimate upgrade, of course, is : Ο εκκεντροφόρος του Kent (Hitchcock) αλλά αυτό καλύτερα να γίνεται μετά την τριετία γιατί επηρεάζει την εγγύηση. Αυτός πραγματικά αυξάνει την ιπποδύναμη κατά 3-4 bhp.
Φυσικά τοτε εξυπακούεται ότι σε μετατροπή μπροστινό γρανάζι 15ρι/16ρι (Κίμωνα) δεν θα υπάρχει πρόβλημα και θα το σηκώνει άνετα.
Αυτη ήταν η δικιά μου εμπειρία, αισθάνθηκα να την αναφέρω στα μέλη.”
Δημήτρης Βουρνάς