Jump to content

Δυο εφαρμογές που αφορά την καλύτερη χρήση της κοινότητα μας.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.

Nikoss Rocket Nikoss Rocket
×
×
  • Δημιουργία Νέου...

Το μπουζί και η λειτουργία του (για αυτομόρφωση και όχι μόνο… καλό διάβασμα).


bbk

Recommended Posts

Το μπουζί και η λειτουργία του(αυτομόρφωση και όχι μόνο… καλό διάβασμα).
Το μπουζί….και όμως πόσο σημαντικό είναι…..
Στο παρακάτω link μπορείτε να καταλάβετε πολλά από την λειτουργία του.
Μπράβο σε αυτούς που το έγραψαν….έχει πάρα πολλές πληροφορίες και φυσικα θεωρεία
(το link είναι από σελίδα για αερομοντελισμό)

http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-104.htm

και ένα ακόμα link με φωτογραφίες.
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

Νίκος κατα forum bbk

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 4 years later...
  • Απαντήσεις 114
  • Δημοσιεύτηκε
  • Τελευταία Απάντηση

Μέλη που απάντησαν περισσότερο


28-09-11, 23:05 #1
jannis

Status: To χυτό αγόρι..

Το πήρα απο φόρουμ της bmw.


Πόσοι από εμάς γνωρίζουν, πως το μπουζί θα μπορούσε να αποτελεί ενα "lite" διαγνωστικό της κατάστασης του κινητήρα μας? Δείτε παρακάτω πως θα μπορούσατε να διαβάσετε ενδείξεις απο μία απλή ματιά στα μπουζί σας.

Φυσιολογική Κατάσταση
Εδώ βλέπουμε ένα μπουζί σε κανονική κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι το μπουζί δούλευε σε κανονικές θερμοκρασίες σε μια ''υγιή'' μηχανή. Η λειτουργία σε τέτοιες επιθυμητές συνθήκες έχουν ως αποτέλεσμα τα κατάλοιπα να είναι έχουν χρώμα ανοιχτό καφέ ή γκρί, ανάλογα με την βενζίνη. Εάν έχει χρησιμοποιηθεί φυσικό αέριο ή LPG, τότε το χρώμα θα είναι καφέ.



Λαδωμένο
Εδώ έχουμε ένα μπουζί γεμάτο λάδι, το οποίο εισέρχεται στον θάλαμο καύσης. Αυτό συμβαίνει συνήθως από φθαρμένα ελατήρια πιστονιού ή φθαρμένα τοιχώματα του κυλίνδρου. Επίσης, λάδι μπορεί να εισέλθει στον θάλαμο καύσης εξαιτίας μεγάλου ανοίγματος των βαλβίδων ή φθαρμένης φλάντζας βαλβίδων.



Επικαθίσεις Άνθρακα
Οι επικαθίσεις άνθρακα, όπως φαίνεται στην φωτογραφία έχουν μαύρο χρώμα και είναι ξηρές και μαλακές στην υφή. Εάν μόνο 1 ή 2 μπουζί εμφανίζουν επικαθίσει άνθρακα, τότε καλό είναι να ελέγξουμε εάν οι βαλβίδες δουλεύουν σωστά (δεν είναι κολλημένες), εάν το ντιστριμπιτέρ (όπου υπάρχει, αλλιώς τα ignitioncoils) δουλεύει σωστά και τέλος εάν τα μπουζοκαλώδια δίνουν σωστά ρεύμα. Εάν εμφανίζουν επικαθίσεις όλα τα μπουζί, τότε μπορεί να χρησιμοποιούμε μπουζί με λάθος ''θερμοκρασία'' (πιο ψυχρά ή θερμα) ή το μίγμα (αέρα/καυσίμου) να είναι πολύ πλούσιο (από βουλωμένο φίλτρο αέρα, κολλημένη βαλβίδα ρελαντί κλπ.). Άλλες αιτίες που προκαλούν επικαθίσει είναι: ελαττωματική λειτουργία μπεκ, χαμηλό ρεύμα ανάφλεξης, χαμηλή συμπίεση στον κύλινδρο.



Φθαρμένο
Αυτό το μπουζί έχει ξεπεράσει το όριο ζωής του και πρέπει να αντικατασταθεί. Ήδη το ρεύμα που απαιτείται για να βγάλει σπινθήρα έχει διπλασιαστεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο συνεχίζει να δουλεύει. Επίσης, σε περίπτωση γρήγορης επιτάχυνσης, απαιτείται μέχρι και 100% παραπάνω ρεύμα από το συνηθισμένο, άρα με αυτό το μπουζί το απαιτούμενο ρεύμα θα τετραπλασιαστεί! Κακή απόδοση της μηχανής και αυξημένη κατανάλωση είναι ενδείξεις φθαρμένων μπουζί.



Υάλωση Μονωτή
Σε αυτή την περίπτωση έχουμε ελλιπή (ή και καθόλου) σπινθήρα στις υψηλές στροφές. Αυτές οι γυαλιστερές επικαθίσεις (σαν γυαλί είναι) μας δείχνουν ότι αυξήθηκε απότομα η θερμοκρασία του μπουζί κατά την απότομη αύξηση στροφών ή φορτίου. Αποτέλεσμα είναι οι φυσιολογικές μεταλλικές επικαθίσεις να μην προλαβαίνουν να απορριφθούν και έτσι λιώνουν και σχηματίζουν ένα αγώγιμο φιλμ που προκαλεί την δυσ-ανάφλεξη. Εάν οι επικαθίσεις είναι κίτρινες ή ανοιχτό καφέ, συνήθως υποδηλώνουν την χρήση βενζίνης με μόλυβδο.



Μηχανική Φθορά
Η μηχανική φθορά του μπουζί προκαλείται όταν κάποιο ξένο σώμα εισέλθει στον θάλαμο καύσης, οπότε και θα χτυπήσει το μπουζί. Επειδή τα πολύ μικρά σώματα μπορούν να μεταφερθούν από τον ένα κύλινδρο στον άλλο (μέσα από τις βαλβίδες που μένουν ταυτόχρονα ανοιχτές), θα πρέπει να ελέγξουμε όλους τους κυλίνδρους για να αποφύγουμε ζημιά και σε αυτούς. Γενικά, όταν αλλάζουμε μπουζί θα πρέπει πάντα να καλύπτουμε τις τρύπες και να προσέχουμε να μην εισέλθει τίποτα μέσα στον θάλαμο καύσης.



Υπερθέρμανση
Ένα παράδειγμα είναι η υπερθέρμανση φαίνεται παρακάτω. Σημειώστε τα νεκρά λευκά ή την γκρίζα μύτη στο μονωτικό υλικό που εμφανίζονται «φουσκάλες». Ηλεκτροδίου ποσοστό φθοράς το κενό θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο από εκείνο που αναμένει κανονικά. Αυτό συχνά προκαλείται από το χρονοδιάγραμμα overadvanced ανάφλεξης, κακή ψύξη του κινητήρα της αποτελεσματικότητας του συστήματος (κλίμακα, διακοπές, χαμηλό επίπεδο), με διαρροή πολλαπλή εισαγωγής, ή η χρήση ενός μπουζί πάρα πολύ καυτό για την εφαρμογή.



Λάθος Ψεκασμός
Απο λαθος ψεκασμο, όπως φαίνεται παρακάτω, μπορεί μερικές φορές να συμβεί μετά από μια μακρά καθυστέρηση λειτουργιας-αφλογιστια. Εδώ, οι καταθέσεις που έχουν συγκεντρωθεί μετά τις μεγάλες περιόδους του μη λειτουργιας ή λειτουργία χαμηλής ισχύος μπορεί να είναι ξαφνικά να χαλαρώσει όταν είναι φυσιολογικές θερμοκρασίες καύσης και να αποκατασταθεί μετά από μια σειρά από νέα βύσματα που έχουν εγκατασταθεί. Κατά τη διάρκεια μιας υψηλής ταχύτητας, τα υλικά αυτά αποβολονται από το έμβολο και ρίχνονται στις θερμές επιφάνειες.



''Απο Στάχτη''
Όπως φαίνεται παρακάτω, μια συγκέντρωση των καταθέσεων καύσης προέρχεται κυρίως από την καύση πετρελαίου ή / και καυσίμων addatives κατά την κανονική καύση. Αυτές είναι συνήθως μη αγώγιμες. Ωστόσο, όταν είναι περισσοτερες οι καταθέσεις αφήνονται να συσσωρεύονται για μεγάλες χρονικές περιόδους και τα χιλιόμετρα, μπορούν να "καλύψουν" τη σπίθα, με αποτέλεσμα μια κατάσταση διαλείψεων.



Κενό Γεφύρωσης
Ένα παράδειγμα γεφύρωσης του χάσματος φαίνεται παρακάτω. Συμβαίνει σπάνια σε κινητήρες αυτοκινήτων. Η γεφύρωση προκαλείται από συνθήκες παρόμοιες με αυτές που παράγουν αρκετες ακαθαρσιες.Οι Καταθέσεις καύσης ρίχνονται χαλαρά και μπορεί να υποβάλει μεταξύ των ηλεκτροδίων, με αποτέλεσμα να νεκροθουν και σύντομα να μην δουλευουν. Χνουδωτα υλικά που συσσωρεύονται στο ηλεκτρόδιο μπορεί να λιώσουν και να γεφυρωθεί το χάσμα, όταν ο κινητήρας ξαφνικά τεθεί κάτω από ένα βαρύ φορτίο.



Προ Ανάφλεξης
Όπως φαίνεται παρακάτω, αυτή η κατάσταση προκαλεί την τήξη του ηλεκτροδίου στο κέντρο, και λίγο αργότερα, το στο ηλεκτρόδιο γείωσης και μονωσης. Συνήθως ένα ή ένας συνδυασμός πολλών συνθήκων λειτουργίας του κινητήρα είναι οι βασικές αιτίες της προανάφλεξης. Μπορεί να προέρχονται από κολληση υγρων στο θάλαμο καύσης, τα καυτά σημεία του θαλάμο καύσης λόγω κακου έλεγχου της θερμότητας του κινητήρα, (ηλεκτρική επαγωγή μεταξύ καλώδια μπουζί), ή το εύρος της θερμότητας και του βύσματος είναι πολύ υψηλό για τον κινητήρα ή τους όρους λειτουργίας του.



Εκπυρσοκρότηση/Detonation
Όπως φαίνεται παρακάτω, αυτή η μορφή μη φυσιολογικής καύσης οπου έχει σπάσει το μονωτικό υλικό στη μύτη του μπουζί.Οι εκρήξεις που συμβαίνουν όταν το λειτουργικό στην κατάσταση που υπάρχει εφαρμόζουν επανω του μια τρομερή πίεση προς τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κύριες αιτίες είναι μια ελαττωματική βαλβίδα EGR,αραιος αέρας / καυσίμο, χρονισμός της ανάφλεξης πάρα πολύ μακρης, και ο ανεπαρκής αριθμός οκτανίων της βενζίνης.






Φυσιολογικό



Ανοιχτού μαύρου ή γκρι χρώματος ενδείξεις δείχνουν καλή κατάσταση της μηχανής και του συστήματος ανάφλεξης. Φθορά ηλεκτροδίου δείχνει κανονική λειτουργία σπινθήρα.

Φθαρμένο



Η υπερβολική φθορά του ηλεκτροδίου μπορεί να προκαλέσει αστοχία κατά την επιτάχυνση ή γρήγορη εκκίνηση.

Ύπαρξη άνθρακα



Ηλεκτρικά αγώγιμες ενδείξεις κατά την πυροδότηση παρέχουν χαμηλής αντίστασης διαδρομές για την τάση. Αυτή η κατάσταση προκαλεί τη δημιουργία κομματιων άνθρακα, και αστοχίες ανάφλεξης θα μπορούσαν να συμβούν.

Διαβρωμένο Αλουμίνιο



Αυτή η κατάσταση σας προειδοποιήσει για το γεγονός ότι προανάφλεξη έχει συμβεί. Δεν προκαλείται από πρόβλημα στο μπουζί. Μια εσωτερική επιθεώρηση του κινητήρα πρέπει να γίνεται για τον προσδιορισμό της αιτίας και την έκταση των ζημιών.

Συμπυκνωμένος σπινθήρας τόξου



Μια πολύχρωμη εμφάνιση είναι φυσιολογική κατάσταση. Προκαλείται από ηλεκτρική ενέργεια που ακολουθεί την ίδια διαδρομή. Η τοξοειδής διαδρομή του σπινθήρα θα αλλάξει με την αγωγιμότητα των καταθέσεων και τη διάβρωση κενού.

Cold fouled



Yγρές καταθέσεις καυσίμου / λαδιού μπορεί να προκληθούν από «πνιγμό» με το πρώτο μείγμα καυσίμων κατά τις πρώτες στροφές, λόγω πλούσιο μίγματος ή λάθος αναλογία καυσίμου / λαδιού ή λόγω ακατάλληλων καυσίμων. Ασθενής ανάφλεξη μπορεί επίσης να συμβάλει σε αυτή τη κατάσταση.

Χαμηλή θερμοκρασία αγκιστρώσεως



Μαλακά, καπνισμένα στοιχεία δείχνουν ατελή καύση. Πιθανές αιτίες είναι το υπερβολικά πλούσιο μίγμα, η λάθος έγχυση καυσίμου, η αδύναμη ανάφλεξη, η καθυστέρηση αναφλέξεως και η χαμηλή συμπίεση. Άλλα αίτια είναι η συνεχής χαμηλή ταχύτητα, ή το απότομο πάτημα του γκαζιού ενώ ο κινητήρας βρίσκεται στο ρελαντί.

Channeling (διοχέτευση)



Αυτή η κατάσταση είναι μερικές φορές λανθασμένα διαγνωσμένη ως ρωγμές. Πιστεύεται ότι προκαλείται από τις ακραίες θερμοκρασίες, λόγω της σπίθας που ταξιδεύει κατά μήκος της επιφάνειας του μονωτικού υλικού. Όταν οι καταθέσεις καλύπτουν τα ρηχά κανάλια, το ποσοστό της διάβρωσης του μονωτικού επιδεινώνεται, η σπίθα είναι τυφλή και αστοχίες μπορεί να συμβούν.

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 5 months later...

Σήμερα θα εξεταστούμε στο μάθημα της "Ανάγνωσης".

Βλάλτε όλοι τα αναγνωστικά σας και πάμε στο κεφάλαιο "Μπουζί".

Δείτε την παρακάτω φωτογραφία

 

20151129_105627_mpouzi.jpg

και όποιος ξέρει μάθημα ας σηκώσει το μπουζόκλειδό του.. ;))

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Έχουμε θεμα ανεβασμένο με φωτό απο μπουζί ανάλογα τη δυσλειτουργία ,
Αυτο δειχνει οτι ειναι στεγνό ( δεν φαίνεται λαδιλα)
Επισης εχει πολυ καρβουνιλα ( θέλει να ρυθμίσει περισσότερο αέρα στο βιδακι αέρα του καρμπ )
Το προβλημα ομως ειναι οι λευκές φουσκάλες στην ακιδα που δείχνουν οτι ειναι λαθος ο χρονισμός
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Να σας βοηθήσω αγαπητά μου μέλη:

 

Η μοτοσικλέτα (μία Bullet 500cc καρμπυρατέρ) παρουσίασε διακοπές στην τροφοδοσία (σκορτσαρίσματα) με αποτέλεσμα μέχρι και να σβήνει.

Ελέγξαμε ροή βενζίνης, καρμπυρατέρ, ρουμπινέτο και όλα ήταν καθαρά.

Σε πρώτη φάση αλλάξαμε μπουζί (το εικονιζόμενο είναι το παλιό) και κολάρο εισαγωγής για την περίπτωση που περνάει περίσσιος αέρας.

Το πρόβλημα βελτιώθηκε αλλά δεν λύθηκε 100%

Πάμε λοιπόν παρακάτω να δούμε τι μπορεί να φταίει. 

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Το προβλημα ομως ειναι οι λευκές φουσκάλες στην ακιδα που δείχνουν οτι ειναι λαθος ο χρονισμός

Μπράβο στο διαβαστερό μας μέλος "Χρήστος"

 

Λάθος αβάνς υποψιάζομαι κι εγώ, όμως επείδη το είχαμε ελέγξει υποψιάζομαι και πρόβλημα με το φυγοκεντρικό που ρυθμίζει το αβάνς στις υψηλές στροφές.

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Θα ανεβάσω φωτό απο διαφορα μπουζί Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Προχτές που πηγαίναμε τρυποκαρυδο το μηχανάκι μου έκανε διακοπές. .σαν να έχει σκουπίδια η βενζίνη. .και αλλάξαμε το μπουζί και όλα καλά μέχρι τώρα. ..

Ακόμα έχω κάνει λίγα χιλιόμετρα. .
Για να έχω εικόνα. .

Το μπουζί είναι το παραπάνω στην φωτογραφία
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Αυτός είναι ο λόγος που έβαλα ηλεκτρονική και στις δύο μου Enfield, το φυγοκεντρικό και η ρύθμιση των πλατίνων.

Και φυσικά το σταθερό αβάνς ηλεκτρονικά σε όλο το φάσμα των στροφών.

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Με αγάπη απο την Μπεηζανης τελε σέρβις

http://www.tosynergeio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=992:mpouzi-kinitiras&catid=64:web-only&Itemid=101 Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Νομίζω το δικό μας ταιριάζει με το 4ο από την πρώτη σειρά, άρα έχουμε φτωχό μείγμα, άρα πολύ αέρα, άρα για μένα έφταιγε το κολάρο εισαγωγής του καρμπυρατέρ.

Πρέπει να κάνει το μηχανάκι μια σταθερή πορεία 50 χιλιομέτρων και να ξαναδούμε το μπουζί.

Φυσικά δεν είναι κακό να ελέγξουμε και πάλι το αβάνς

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Νίκο δεν ειναι αυτο που λες ,το 4 , γιατί η πορσελάνη του Θανάση ειναι γκρι και οχι κατάμαυρη οπως στο 4
Τα μπουζί τα διαβάζουμε στην ακιδα και στην πορσελάνη,
Ειναι ο χρονισμός
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Αν δεις στις φωτό απο το θεμα που ανέβασα το πιο ταιριαστό ειναι το αριστερό απο την δυάδα με τίτλο λιωμένο ηλεκτρόδιο Επεξεργάσθηκε από το μέλος χρηστος
Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Αν δεις στις φωτό απο το θεμα που ανέβασα το πιο ταιριαστό ειναι το αριστερό απο την δυάδα με τίτλο λιωμένο ηλεκτρόδιο

Μα εμείς δεν έχουμε λιωμένο ηλεκτρόδιο. Αν και τα άσπρα μπαλάκια νομίζω πως μου είχε πει μάστορας πως δηλώνουν λάθος αβάνς ή πρόβλημα στα ρεύματα.

Link to comment
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απαντήστε σε αυτό το θέμα...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση..   Αφαίρεση μορφοποίησης

  Το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι 75 φατσούλες/emotions,.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Προβολή ως σύνδεσμο

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Εκκαθάριση επεξεργαστή

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Παρακολουθείται από   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που βλέπουν αυτή τη σελίδα.